Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Fanowska Winx Club Wiki
Cytat1.png Niewątpliwie Twoim przeznaczeniem jest wraz z nową Drużyną Światła chronić światło Magicznego Wymiaru... ale kto będzie chronił Was? Cytat2.png
do Melindy

Arlenatta- dziesięcioletnia czarodziejka pochodząca z planety Triangulum. Znana w gronie głównie z faktu, iż jest młodszą siostrą uczącej się w Alfei Melindy. Melinda myślała, że Arla zginęła kiedy miała dwa latka, lecz ona także została wysłana na Ziemię, tyle że Melinda trafiła do domu dziecka, a Arlenattę przygarnął pewien prezes. Przez długi okres czasu nowi opiekunowie Arlenatty ukrywali jej pochodzenie w obawie o bezpieczeństwo nie tylko jej, ale i swoje. Interesuje się astrologią (z tej racji zaprzyjaźniła się ze starszą od siebie Astrą, która często pokazuje jej różne sztuczki), a także matematyką, szczególnie geometrią. Całkiem dobrze rysuje, zwłaszcza rysunki techniczne i mandale, ale nie widzi siebie w sztuce. Arlenatta nie brzydzi się owadów i często powstrzymuje innych przed odebraniem owadowi życia. Bardzo nie lubi jak inni traktują ją jak dziecko i pewnie wykorzystałaby okazję, by chociażby przy pomocy czarów podrosnąć o te kilka lat.

Arlenatta nie jest księżniczką swojej planety, lecz z powodu licznych zasług, w tym pomocy w zdjęciu bariery z Triangulum, jest tam szanowana oraz rozpoznawalna.

Osobowość

Arlenatta to z natury bystre dziecko. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, co dzieje się wokół niej. Nawet jeśli ktoś próbuje przed nią coś ukryć, dziewczynka potrafi szybko dokopać się do prawdy. Można śmiało stwierdzić, że pomimo młodego wieku, jest świetnie zorientowana w sytuacji. To ona pierwsza zauważyła, że jej siostra jest zakochana.

Melinda śmieje się, że jej siostra ma zadatki na myśliciela - uwielbia dyskutować, zastanawiać się, skłaniać do refleksji i zadawać pytania. Upór Arlenatty czasem bywa zgubny, dziewczynce trudno przychodzi pogodzenie się z jakąś sytuacją i zaakceptowanie nowych warunków, lecz zdarzają się osoby, które ten upór mają za cechę godną podziwu.Dziewczyna nade wszystko nie lubi odpuszczać i chce zbadać niemal każdą ciekawą dla niej sprawę aż do końca być może ten upór pomógł jej w odnalezieniu Melindy.

Wygląd

Arlenatta jest około 13-nasto letnią dziewczynką o bladej karnacji, szarych, fantazyjnie spiętych włosach i różanych tęczówkach. Posiada niewykształcone zdolności identyczne do Melindy, a jej policzek zdobi charakterystyczne dla pochodzących z Triangulum znamię. Oczy Arlenatty są niezwykle duże, źrenice błyszczące a jej rzęsy rozdwojone na końcach, dziewczynkę wyróżnia także charakterystyczny dla jej pochodzenia kształt brwi. Swój wisiorek z kołem i trójkątem nosi w formie bransoletki.

Relacje

Rodzice

Za czasów życia na Triangulum Arlenatta miała świetny kontakt z rodzicami, była otaczana troską i miłością, jak to w Triangulańskich rodzinach bywało, jej rodzice bardzo się kochali i praktycznie nigdy nie było większych kłótni. Niestety obydwoje zmarli podczas zlodowacenia Tri.

Po "wylądowaniu" na Espero przygarnęła ją para wtedy początkujących biznesmenów, mimo że mieli już własne dziecko, chorego syna, to nie mogli porzucić niemowlaka który jakimś trafem znalazł się pod ich drzwiami. Kiedy Arlenatta skończyła 10 lat ona wraz z przybranymi rodzicami oraz bratem przeprowadzili się na Magix gdzie miały być lepsze perspektywy rozwoju ich firmy niż na Espero. Arlenatta bardzo ucieszyła się z tego gdyż od dawna wyczuwała obecność swojej siostry w Magix.

Jej przybrani rodzice nadali jej imię Dasom.jednakże dziewczynka odkąd zaczęła mówić nazywała siebie Arlenatta (wtedy nie wiedzieli że to jej prawdziwe imię które zna dzięki mocy Tri oraz że ma wspomnienia ze swoimi biologicznymi rodzicami i rodzimą planetą) i robiła to tak często nie reagując na "Dasom" że po pewnym czasie zarówno oni jak i Micah zaczęli nazywać ją "Arlenattą".

Rodzeństwo

W Alfei uczy się starsza siostra dziewczyny, Melinda. Przez wiele lat nie miały ze sobą kontaktu, lecz los pozwolił im na ponowne spotkanie.

Dalsza rodzina

Nic nie wiadomo na temat dalszej rodziny Arlenatty.

Przyjaciele

Zornitsa

Micah

Micah to przyjaciel Arlenatty od wielu lat i mimo że chłopak jest od Arli nieco starszy to różnica wieku nigdy ich nie skłóciła. Arlenatta kiedy uciekła z Triangulum (a wtedy Melinda myślała że tylko jej udało się uniknąć zamrożenia) wylądowała na Espero gdzie przygarnęli ją rodzice chłopaka i wychowała jak własne dziecko. W późniejszym czasie Arlenatta traktowała Micah jak własnego brata często pomagając mu z uwagi na to że od urodzenia był chory i jednocześnie będąc świadomą tego że nie pochodzi z Espero, jej "rodzice" nigdy nie ukrywali przed nią tego że nie jest ich biologiczną córką.

A: - Jeśli wymówka będzie okej to rodzice się nie połapią.

M - Powiedzmy że złamałem nogę.

A: - O! To jest myśl!

M: - Coś Ty,głupia jesteś? przecież ja nie mogę nogami ruszać.

A - ...

Chociaż Arla odnalazła Melindę a z Tri zniknął lód to dziewczynka ma kontakt ze swoim "bratem" nawet telefoniczny zaś w wolnych chwilach odwiedza go tak jak swoich przybranych rodziców jednakże wolała zostać z Melindą.

Nanna

Arlenatta oraz Nanna poznali się i zaprzyjaźnili już jakiś czas temu na terapii w jednym z domów kultury w Magix. Oboje szybko znaleźli wspólny język bowiem zarówno Arla jak i Nanna stracili swoje rodzime domy. (...)

Znajomi

Arlenatta rzadko kiedy spotykała osoby w swoim wieku. W znajomych ma głównie osoby w towarzystwie których pokazuje się jej starsza siostra.

Podczas jednej z wizyt w Magixie natrafiła na Twilę. Utrzymują kontakt.

Miłość

Na chwilę obecną dziewczyna nie myśli o "tych sprawach", ponieważ jest po prostu niedojrzała w kwestii uczuć. Widząc parę okazującą sobie uczucia, Arlenatta często reaguje udając odruch wymiotny i mówiąc "fuj" czy też "obrzydliwe!".

Wrogowie

Dziewczyna raczej nie zalazła za skórę konkretniej osobie na tyle, by nazywała ją wrogiem.

Pupile

Arlenatta obecnie nie posiada zwierzaków.

Pixie

Bliźniaczą wróżką Arlenatty jest Siofra - Pixie patronująca zjawisku jakim jest śnieżoga.

Zdolności

Zdolności i moce

Arlenatta, jak każda osoba z Triangulum, jest istotą energetyczną. Jej obrona oraz ataki wykorzystują czystą energię życiową. W zależności od stanu zdrowia dziewczyny jej moc słabnie, dlatego kiedy zachoruje tak ważne jest, aby dużo odpoczywała. Jeśli Arlenatta doszczętnie wyczerpie siły witalne i fizyczne - jest całkowicie bezbronna. Z uwagi na swoje pochodzenie i te cechy, dość łatwo ją zlikwidować kiedy czuje się gorzej lub jest osłabiona chorobą.

  • Rozłożenie energii uderzenia - Arlenatta jest w stanie przyjąć w siebie energię magiczną, którą ciska w nią nieprzyjaciel i "rozłożyć" ją w swoim organizmie. Rzecz jasna, zdolność ta ma swoje ograniczenie co do ilości przyjętej energii, w przypadku jej nadmiaru dziewczynie groziłaby dosłowna eksplozja ciała.
  • Czytanie aur - jest to zdolność, którą Arlenatta w sobie wypracowała, każda osoba z jej rodzimej planety posiada zadatki, by czytać cudze aury, odkrywać ich emocje i prawdziwe intencje oraz pragnienia, lecz nie każdemu udaje się na tyle je w sobie wypracować, by móc z nich korzystać. Arlenattcie jako jednej z nielicznych się to udało.
  • Leczenie - dzięki swojej energii życiowej dziewczyna może leczyć innych z ran.
  • Języki - im dłużej Arlenatta przebywa w towarzystwie danego języka obcego, tym szybciej i łatwiej się go uczy. Nie oznacza to jednak, że dziewczyna rozumie wszystkie języki we wszechświecie, bo z większością tak naprawdę nigdy nie miała styczności.
  • Przejmowanie energii - Arlenatta potrafi kumulować także energię innych osób, co np. osłabia nieco wrogów podczas walki, a następnie wykorzystać ją na swoją korzyść lub "podładować" sojuszników.
  • Lewitacja - Arlenatta często jest wyczerpana fizycznie i nie ma na tyle sił by się przemienić, co jest naturalne dla jej "rasy". Może za to używając siły umysłowej unosić swoje ciało i lewitować.
  • Telekineza - jak wyżej. Arlenatta często zwyczajnie nie ma siły by podnieść przedmiot. Może wtedy użyć telekinezy i unieść go siłą woli.
  • Kopuła - Arlenatta potrafi manipulować swoją aurą przekształcając ją w barierę energetyczną, a tym samym utworzyć coś na rodzaj ochronnej kopuły.

Zdolności pasywne

  • Kriostaza - w przypadku ekstremalnie niskich temperatur, by utrzymać się przy życiu organizm Arlenatty zapada w stan kriostazy z którego wybudzenie może trwać nawet kilka lat. Co ciekawe, po zamrożeniu fizyczny rozwój dziewczyny nie zatrzymuje się, nie odczuwa głodu ani innych potrzeb organizmu.

Słabości

  • Zwiększona senność - jest to charakterystyczne dla jej pochodzenia. Używając swoich i tak nierozwiniętych w pełni mocy, Arlenatta niezwykle łatwo wpada w zmęczenie i potrzebuje wielogodzinnej regeneracji w postaci snu.

Zainteresowania

Astrologia

Arlenatta od małego jest zafascynowana otaczającym ją światem - zwłaszcza nieboskłonem. Dziewczyna jak każdy z Triangulum wierzy w przepowiednie zapisane w gwiazdach oraz w to, że każdy ma w nich zapisany swój los. Dziewczyna z namiętnością wysłuchuje także legend związanych z gwiazdozbiorami.

Matematyka

Może i zabrzmi to głupio dla osób, które uważają matematykę za zło wcielone, lecz dla Arlenatty liczby i równania są naprawdę fascynujące. Nowe wzory wchodzą dziewczynie do głowy szybciej niż melodia w piosenkach.

Rysunek

Arlenattcie świetnie wychodzą zwłaszcza szkice techniczne oraz kolorowanie. W sumie trudno nazwać rysunek zainteresowaniem dziewczyny, ponieważ rzadko kiedy to robi, mimo iż wielokrotnie słyszała, że ma do tego zdolności.

Łyżwiarstwo figurowe

Łyżwiarstwem zdecydowanie zarazili ją przybrani opiekunowie, ich biologiczne dzieci trenowały łyżwiarstwo na długo przed tym jak pojawiła się u nich Arla. Dziewczynka na łyżwach jeździ od dobrych kilku lat, nierzadko wprowadzając w osłupienie starszych będących pod wrażeniem jej zdolności, lecz Arlenatta sądzi, że sama w sobie nie jest utalentowana i postępy zawdzięcza ciężkiej pracy. Nawet teraz, przebywając w Magixie z starszą siostrą i jej przyjaciółmi, Arlenatta jeździ na łyżwach chociażby na sztucznych lodowiskach.

Informacje

  • Urodziny: -5 Maja.
  • Pupilki: - Brak.
  • Pixie - Siofra.
  • Ulubiona potrawa: - pianki oraz żelki i makaron z serem.
  • Ulubiony kolor: - Cytrynowy oraz granat.
  • Hobby: - Łyżwy, rysowanie.
  • Ulubione zwierzątko:
  • Idealny chłopak: - Na tę chwilę chłopcy są dla Arlenatty jedną, wielką, odpychającą zagadką.
  • Ulubiony film: - Musicale, Sci-Fi.
  • Nienawidzi: - Bycia traktowania jak potrzebujące pomocy dziecko.
  • Ulubiona muzyka: - Taneczna.
  • Ulubione buty: - Byleby były wygodne.
  • Ulubione zaklęcie: - Arlenatta najbardziej dumna jest z zdolności do czytania aur i nic w tym dziwnego. Nawet jej siostra nie wyćwiczyła w sobie tej zdolności na tyle, by korzystać z niej jak Arla.

Po czym ją rozpoznać?

  • Fryzurze.
  • Donośnym tonie głosu.
  • Sposobie ubierania się.

Niezapomniane cytaty

Cytat1.png Jesteś mała ciałem, ale wielka duchem. Cytat2.png
do Twili.
Cytat1.png Jeśli życie to cud, to oznacza, że nasi rodzice są cudotwórcami? Cytat2.png
do Melindy

Ciekawostki

  • Pierwszy cytat na stronie postaci jest nawiązaniem do słów Ahri Czarodziejki Gwiazd z gry "League of Legends".
  • Jej imię to zdeformowana przez autorkę forma imienia Arletta.
  • Ta modyfikacja nawiązuje luźno do jednej z postaci pochodzącej z gry "Overwatch".
  • Baza imienia dziewczyny (Arleta) pochodzi od francuskiego imienia Arlette, które z kolei pochodzi od niemieckiego, antycznego imienia Herleva, które oznacza "armia", "honor" lub "szlachetny".
  • Ulubiony kamień Arlenatty to lazuryt.
  • Gdyby przyszło jej do wybrania jednego miejsca na Ziemi, które chciałaby zwiedzić, byłyby to Himalaje - jest autentycznie zaciekawiona czy zgodnie z opowiadaniami krewnych faktycznie przypominają górski krajobraz Triangulum.
  • Uwielbia kakao, zwłaszcza z dodatkiem pianek.
  • Jej ulubionym owocem jest czarna porzeczka.
  • Nigdy nie była nad morzem, dlatego zazdrości mieszkańcom planet, które posiadają własne morza.

Pochodzenie

Triangulum symbol.png

Triangulum lub Tri (w łac. Triangulum - Trójkąt) - Jedna z planet magicznego wymiaru. Przez długi okres czasu mieszkańcy planety budowali swoją własną kulturę. Planeta była dość staromodnie urządzona, nie było nowoczesnych środków transportu czy wielkich miast. Panowała również rodzina królewska, lecz mały miała udział w życiu codziennym. Swego czasu Triangulum miało sojusz z innymi planetami Magicznego wymiaru - Ohm oraz Oppositus. Obejmował on wzajemną wymianę wiedzy, mocy a w razie potrzeby walkę z nieprzyjacielem. Triangulum długi okres czasu uznawana była za wymarłą, lecz okazało się, że nie została zrujnowana a "zamrożona" i otoczona magiczną mgłą, która blokowała możliwość dotarcia na planetę, szczęśliwie po latach udało się pozbyć mgły dzięki, czemu Triangulum można odkrywać na nowo. Triangulum jest istną oazą spokoju. To miejsce doskonałe dla osób przemęczonych swoim codziennym życiem, pragnących chwili dla siebie w otoczeniu ciszy i przyrody, a także dla tych, którzy szukają swojego "ja". Panuje na niej niezwykły klimat, głównie z uwagi na fakt, że jest to górzysta planeta.

Od autorki

INFORMACJA
Bloom-render-bloomsama.png
Bloom-render-bloomsama.png
Autor strony zezwala na edytowanie błędów ortograficznych oraz interpunkcyjnych, a wszelkie inne edycje oraz poprawy są zakazane.

Galeria

Aby zobaczyć galerię postaci kliknij tutaj.

Meta timeline

  • Wrzesień 2018 - Rochi zastrzega sobie grafikę związaną z postacią i tekst swojego autorstwa.
  • 16.09.18 - Arlenatta opuszcza brudnopis.
Advertisement