Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Fanowska Winx Club Wiki
Cytat1.png Nie mogę dać ci większego szczęścia, niż to towarzyszące uśmiechowi ukochanej osoby! Cytat2.png
do Ventii

Fortuna - pixie szczęścia, bliźniacza wróżka Ventii.

Wygląd

Fortuna posiada rozpuszczone, jasne, rude i nieco falowane włosy średniej długości, z których dwa pasma z przodu są wyraźnie krótsze, zielone oczy, usta pomalowane różowym błyszczykiem, dość jasną karnację oraz piegi - głównie wokół nosa. Ostatnim, naturalnym elementem są skrzydełka, nieco zawinięte, błyszczące, w kolorze zielonym, półprzezroczyste.
Stylizacja Fortuny inspirowana jest irlandzkimi skrzatami - świadczą o tym drobne akcenty, jak i kolorystyka stroju, gdzie dominuje żywa zieleń. Ubrana jest w prostą, gładką, krótką, zieloną sukienkę z przewiewnymi, ściętymi rękawkami oraz białą falbanką pod spodem. Na stopach ma czarne buciki z rzemykami oraz złotymi klamerkami. Takie same klamerki - w kształcie czterolistnej i trójlistnej koniczyny - są widoczne na małym kapelusiku, jedynym dodatku w tej stylizacji. Jest on nieco przechylony w bok i spoczywa na prawej stronie głowy wróżki. Ma kształt cylindra z czarną, gładką tasiemką wokół oraz wyżej wspomnianymi klamerkami w kształcie koniczyn. 

Osobowość

Fortuna jest przede wszystkim bardzo wesoła, żywiołowa i towarzyska. Zawsze ma dobrą aurę i jej wspaniały nastrój udziela się wszystkim w pobliżu. To prawdziwa dusza towarzystwa prowadząca długie, interesujące rozmowy i błyszcząca w grupie, a także bardzo chętnie żartująca - również z siebie i swojej (powszechnie znanej) niezdarności. Jest absolutnie przez wszystkich uwielbiana i nikt nie potrafi się na nią długo złościć, choć ma ku temu powody - wróżka często bowiem odmawia rzucania swoich zaklęć szczęścia, o które wiele osób ją prosi zarówno przy bardzo błahych sytuacjach, jak i przy poważniejszych.
Kolejną znaną powszechnie cechą jest wielka aktywność Fortuny. Powoduje ona, że stale angażuje się w nowe przedsięwzięcia i nie pozwala sobie ani na chwilę odpoczynku dłużej, niż jest to konieczne. Jest bardzo pracowita i skrupulatna, choć jej działania często krzyżuje już wyżej wspomniana niezdarność, dlatego wróżka nie zawsze bywa angażowana do dużych przedsięwzięć.
Choć nie posiada największej wiedzy, jest bystra i często zadaje mądre i nieraz kłopotliwe dla rozmówcy pytania. Nie korzysta jednak z tej cechy zbyt często ze względu na beztroskość i chęć przeżycia życia bez żadnych, dużych problemów. Stara się cieszyć życiem, nieść radość i doświadczać, stąd próbuje wielu nowych, często osobliwych, rzeczy i nigdy się nie nudzi - nie jest jednak wytrwała w swoich pasjach, zazwyczaj interesuje się czymś przez kilka dni i znajduje nowe zajęcie. Nie stara się być mistrzem w jakiejś dziedzinie i nie przejmuje się, kiedy coś jej nie wychodzi - rzuca to i idzie dalej.
Nie należy do najodważniejszych, jednak ma dużą pewność siebie. Zna swoją wartość i gdy ktoś ją obraża - ignoruje to i nie przejmuje się tym. W pełni zna i akceptuje swoje wady - respektuje krytykę tylko od przełożonych i dużych autorytetów i stara się ją brać sobie do serca. Uczciwość to cecha, która jest konieczna przy jej umiejętnościach i wróżka na szczęście ją posiada i nie używa zdolności nieodpowiedzialnie. 

Moce

Mała wróżka posiada moce szczęścia - pomyślności. Jest w stanie sprawić, że ktoś będzie miał szczęście lub pecha (oczywiście jest to pixie i jej moce są dość słabe, więc działanie zaklęć utrzymuje się przez krótki czas). Może też wyczarować garnek ze złotymi monetami, które niestety w niedługim czasie znikają[1]. Potrafi spacerować po tęczach [2] i chwilowo obdarzyć tą umiejętnością innych, tworzy także tęcze samodzielnie lub stwarza z nich nietrwałe przedmioty. Do jej umiejętności należy także tworzenie z nich mostów prowadzących do miejsc od siebie niezbyt dalekich.
Zaklęcia: uśmiech losu (szczęście) lub grymas losu (pech), płatki koniczyny (atak), czterolistna koniczyna (tarcza lub coś na kształt spadochronu).

Mocne strony

  • Tęcze - tak jak napisano w zakładce "moce", wróżka może je tworzyć, podróżować z ich pomocą lub wykorzystywać na wiele innych sposobów; 
  • Komunikatywność - potrafi z każdym znaleźć temat do rozmów i jest bardzo lubiana. Przebywanie z innymi daje jej wiele szczęścia jako osobie bardzo towarzyskiej;
  • Gra na mandolinie - to jedna z niewielu umiejętności, którą w znaczącym stopniu opanowała. Kosztowało to sporo pracy, jednak efekty były jej warte;
  • Taniec - choć nie jest primabaleriną, ma dużo pewności siebie w tańcu i po prostu dobrze się bawi. Uwielbia pląsać rytmicznie, dzięki czemu chęć do tańca udziela się innym w jej pobliżu;
  • Niewidzialność dla osób niemagicznych - poza Magicznym Wymiarem, pixies są niewidzialne dla dorosłych.

Słabości

  • Niezdarność - zdarza jej się przez to popsuć swoje plany albo rzucić na kogoś przypadkowo czar szczęścia lub pecha, co wpędza ją w kłopoty;
  • Bałaganiarstwo - nie potrafi utrzymać porządku. Nawet, gdy wszystko jest posprzątane, po kilku chwilach powstaje bałagan równy z takim, jaka przeciętna osoba tworzy w ciągu kilku dni;
  • Odnajdywanie - duży kłopot sprawia jej także szukanie czegoś. Jest tak zarówno w przypadku dużego bałaganu, jak i w pomieszczeniu całkowicie uporządkowanym. Nawet, jeśli ma coś w polu widzenia, nie potrafi tego dostrzec;
  • Słomiany zapał - ciężko jej zabrać się nie tylko do sprzątania, ale i do porządnej nauki jakiejś umiejętności. Jest tak nawet pomimo jej dużej aktywności i pracowitości. Wynika to z tego, że niestety bardzo szybko nudzi się zajęciami i nie ma chęci kontynuowania ich nauki;
  • Niewielki rozmiar - to słabość wszystkich pixies. Naraża ona je na nowe rodzaje niebezpieczeństw, a ponadto ich czary są o wiele słabsze od zaklęć czarodziejek. 

Pochodzenie

Pixie-village.jpg

Wioska Wróżek - ukryte [3] miejsce narodzin i zamieszkania wszystkich Pixies. W jej sercu znajduje się Drzewo Życia, z którego przychodzą one na świat, a herbata z jego liści leczy je. Drugie Drzewo Życia ma w sobie dobrą i złą magię i utrzymuje jej równowagę w Magix. Trzecie Drzewo to Drzewo Portali zawierające klucze do wszystkich drzwi w Magix. W wiosce ukryty był fragment Kodeksu[4], którego strażniczką była Ninfea, przywódczyni wioski[5].

Relacje

Rodzina

Tak jak wszystkie inne bliźniacze wróżki, ma dobre relacje z Ninfeą, która jest wśród nich najstarsza i stanowi pewnego rodzaju przywódczynię w Wiosce Wróżek. Jej rodzina to także pozostałe pixies. Są one do siebie w większości bardzo przyjaźnie nastawione, lecz na ogół dobierają się w kilkuosobowe grupy, stąd więcej w sekcji "przyjaciele".

Przyjaciele

Fortuna posiada swoją paczkę przyjaciółek, do której należą Pettie, Lapidi, Lolly i Herbitty. Ze wszystkimi dogaduje się równie dobrze, więc nie posiada najlepszej przyjaciółki - Lolly przygotowuje dla niej przysmaki, Pettie oprowadza po lesie, Herbitty dzieli się mądrością, a Lapidi wyrusza na wyprawy. Wszystkie pokazują ciągle żądnej zajęcia wróżce, czym się zajmują i to ją inspiruje do poszukiwania nowych zainteresowań. Cała piątka trzyma się ze sobą mocno, łączą je także ich czarodziejki.
Fortuna ma także dobre relacje z pozostałymi mieszkańcami wioski wróżek i kilkoma czarodziejkami z Alfei, jednak nie spędza z nimi tak dużo czasu, jak ze swoją paczką.
Oczywiście jej bardzo dobrą przyjaciółką jest jej czarodziejka, mimo iż mają zgoła odmienne charaktery - pixie jest bardzo żywiołowa, wesoła i ekspresywna, zaś czarodziejka jest nieco chłodna i stonowana. Dzięki temu mogą się od siebie uczyć i pomagać pracować nad sobą. Pixie stara się nieco odmienić Ventię i uczynić z niej lepszą i bardziej otwartą, zwłaszcza w kwestii uczuć, osobę.

Miłość

Brak.[6]

Wrogowie

Wrogami pixies są głównie drapieżniki lub osoby parające się czarną magią - jest tak z powodu wielu magicznych sekretów ukrytych w ich Wiosce, takich jak np. Drzewo Życia czy Kodeks. Wróżki stanowią również sojuszniczki czarodziejek i uzupełniają je swoimi mocami.

Ciekawostki

  • Jej magicznym zwierzątkiem [7] jest owca[8] imieniem Lucky[9]
  • Jej ulubionym napojem jest piwo kremowe[10][11] - zazwyczaj przygotowuje je dla niej Lolly, specjalistka od słodkości i słodkich napojów;
  • Uwielbia karmel i wszelkie łakocie, w których się on znajduje;
  • Najbardziej w swoim wyglądzie lubi piegi;
  • Często gubi różne, zazwyczaj drobne, przedmioty;
  • Jest szczególnie wrażliwa na bardzo gorące i bardzo zimne napoje/przysmaki;
  • Ma kilka zasad co do rzucania uroków[12] - przykładowo, nigdy nie używa swojej mocy, aby ktoś miał szczęście w miłości - uważa bowiem, że takie rzeczy to kwestia przeznaczenia i nie powinniśmy im pomagać;
  • Dostała oficjalny zakaz od Ninfei i Faragondy na rzucanie zaklęć szczęścia na uczennice przed egzaminami i sprawdzianami;
  • Jej strój jest wzorowany na kostiumie Mackenzie Ziegler do dość kontrowersyjnego tańca "Bully" z programu Dance Moms[13];
  • Jej imię ma wiele znaczeń - fortuna to ogromna ilość pieniędzy, ale i inne określenie szczęścia (dobrego losu). Fortuna to także rzymska bogini kierująca ludzkimi losami jako bóstwo szczęścia i nieszczęścia.

Galeria

Przypisy

  1. Nawiązanie do serii "Harry Potter" i stworzeń z sagi zwanych Leprokonusami - LiNK do artykułu na polskiej wiki
  2. Jedno z podań dotyczących skrzatów
  3. Pod tym i pod kilkoma innymi względami przypomina ona wioskę smerfów.
  4. Kodeks - magiczny obiekt składający się z 4 części, który po złączeniu tworzy portal do wymiaru zwanego Relix, gdzie można zdobyć moc o tej samej nazwie. Istnieją także kopie kodeksu, do których aktywacji potrzeba jednak sprytu na rozwiązanie zagadki.
  5. Prawdopodobnie
  6. W serialu "Klub Winx" nie przedstawiono męskich odpowiedników pixie, nie wiadomo czy zakochują się one i tworzą pary. Przychodzą na świat dzięki małemu Drzewu Życia więc istnienie związków wydaje się być niepotrzebnym. Pixies najpewniej się nie zakochują i jedyne życie miłosne, w którym mają udział, to to należące do ich bliźniaczych czarodziejek.
  7. Zwierzakiem, który wraz z nią przyszedł na świat.
  8. Autorce z Irlandią kojarzą się głównie owce i puby, więc to także nawiązanie do kultury tego kraju
  9. Z angielskiego szczęściarz lub szczęśliwy
  10. Taki smakołyk występował w serii książek "Harry Potter"
  11. Irlandia słynie również z pubów, gdzie serwuje się piwo, jednak w uniwersum Winx napoje alkoholowe prawie, o ile wcale, nie występują, ponieważ jest to animacja raczej dla młodszych, stąd zastąpienie specjału czymś łagodniejszym
  12. Tak, jak dżin z "Alladyna"
  13. LiNK
Advertisement