Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Cytat1.png Nie mam nic przeciwko tworzeniu OC pochodzących z Honolulis ba, będzie mi bardzo miło <3 byleby informacje w Twoim artykule zgadzały się z tym co jest napisane w artykule tej planety UwU Jeśli chcesz by Twoja postać znalazła się w spisie "Znani z pochodzenia" to śmiało pisz. Cytat2.png
- ✨🌙 ~

Obrazek na dzień dobry.
i drugi
Cytat1.png Muzyka do słuchania w tle podczas czytania. Cytat2.png
Z podkładem lepiej wczuć się w klimat...nie zwracaj uwagi na tekst liczy się sama melodia.

Honolulis - Słynąca z nieziemskich pejzaży dzikich plaż, spokojnej atmosfery i władania przez mieszkańców magią żywiołów w pełnej harmonii, jedna z planet Magicznego wymiaru. Honolulanie żyją zwykle w niewielkich osadach umieszczonych niedaleko plaż. Utrzymują się głównie z turystyki, a także rybołówstwa. Honolulanie to naród, który wierzy w moc żywiołów oraz oddają cześć słońcu, księżycu i oceanowi. Na Honolulis występuje wiele gatunków egzotycznych kwiatów, niewidzianych nawet na Linphei.

Planeta ta to idealne miejsce na spędzenie wakacji w spokojnej atmosferze i to właśnie z turystyki się utrzymuje.Naród Honolulan w większości jest przyzwyczajony do swoich tradycji i pomimo licznych grup turystów odwiedzających planetę udało im się zachować nawet te najstarsze obrzędy oraz język.

Dodatkowe informacje

  • Liczba godzin na dobę - 24.
  • Wiek pełnoletności w świetle prawa - 20 lat.
  • Towary eksportowe - Olej i mleko kokosowe, egzotyczne owoce, roślinność ozdobna, wiklina.

Planeta żywiołów

Godło

Godło Honolulis przedstawia niebieską spiralę otoczoną czterema brązowymi punktami oraz niebieskimi kropkami.

Przekaz w godle

Godło Honolulis ma w sobie dużo z języka planety - na sam początek dostrzec można symbol wody - olbrzymia, umieszczona pośrodku spirala symbolizuje nieskończoność wód oraz to jak bardzo życie Honolulan kręci się wokół wody. Po obu stronach górnej części godła umieszczone są znaki symbolizujące wyspy na znak wciąż czekających na odkrycie ziem, zaś na dole godła widoczne są znaki symbolizujące ziemię jako stały ląd (nie żywioł) na znak tego co jest już znane i pewne. Niebieskie kamienie umieszczone w godle to część świętego stelaża Kaimany lecz w godle symbolizują one inne wartości niż w stelażu - tutaj symbolizują one jedność, postęp, drogowskaz.

Języki

Na Honolulis obecny jest język symboli, Honolulanie nie piszą zdań pełnych zastępują słowa obrazkami. Inaczej jest podczas mówienia ponieważ każdy obrazek ma swoją nazwę.

Mieszkańcy

Honolulanie - rdzenni mieszkańcy planety, to z natury wybuchowe osoby. Bardzo łatwo ich zdenerwować. Zwykle bywają nieufni wobec obcych "z zewnątrz", lecz wbrew pozorom i przy odrobinie cierpliwości z czasem dają przekonać się do nowo poznanej osoby. Podobnie jak z mieszkańcami innych planet, które obfitują w bogato rozwiniętą kulturę, Honolulanie bardzo przywiązali się do swoich tradycji. Żyją w zgodzie z naturą wierząc, że to właśnie natura daje im życie i jednocześnie go pozbawia.

Moce

Honolulanie posiadają wrodzone predyspozycje do panowania nad żywiołami, lecz nielicznej grupie udaje się panować nad dwoma, a nawet trzema naraz. Kiedy tak się dzieje, Honululan zwykle panuje nad "mieszaniną" dwóch żywiołów (wyjątek stanowią woda i ogień, nad nimi udaje się panować w "czystej" formie) jak np. Magma (ogień i ziemia), Bryza/Lód (woda i wiatr) czy pyły (ziemia plus wiatr).

Za najsilniejszą magicznie osobę na Honolulis uznaje się obecną Kaimanę, ponieważ osoba ta posiada w sobie ducha Oceanu Hokulani, siły, która miała od zarania dziejów chronić planetę przed złem. Została ona wg. wierzeń stworzona dla dobra i używanie jej do ataku naraża ją na utratę "czystości", dlatego szamani tak bardzo oburzyli się, kiedy Kalea użyła mocy do odepchnięcia statków wroga.

Cechy charakterystyczne - wygląd

Rdzenni mieszkańcy planety mają ciemną karnację, która zapewnia częściową ochronę przed słońcem, również ich tęczówki zazwyczaj są ciemne - tak samo włosy. Honolulanie mają także wrodzoną skłonność do szybkiego wzrostu, przybierania mięśni i dobrą przemianę materii, dlatego jest to naród w dużej mierze szczupły i wyrośnięty. Mają masywne rysy twarzy, a ich nosy posiadają charakterystyczny "garb".

Honolulanie przyzwyczajeni są do ciepłych temperatur, toteż zimno jest dla nich szkodliwe, bardzo łatwo chorują już podczas chłodnego deszczu.

Grupy

Czarodziejki

Do głównych obowiązków młodych kobiet na Honolulis należą opieka nad domem lub praca w miarę możliwości. Uważa się, że Honolulańskie czarodziejki jak nikt inny mają rękę do roślin i chociaż na Honolulis zdecydowanie panuje równouprawnienie, to kobiety częściej zostają w domach niż decydują się na pracę.

Czarodzieje

Mężczyźni na Honolulis, podobnie jak kobiety, zajmują się albo pracą albo domem.

Szamani

Honolulanie którzy swoje życie postanowili oddać czci Słońcu, Oceanowi oraz innym, mitycznym bóstwom, porzucili życie w wioskach by być jeszcze bliżej natury. Szamani nieustannie od kilkunastu wieków sprawują opiekę nad duchowym życiem Honolulan, leczą ich z chorób przy pomocy naturalnych metod, głoszą "nauki oceanu", udzielają ślubów oraz organizują ceremonie pogrzebowe. Do obowiązków tej grupy należą również poszukiwanie i opieka nad obecną Kaimaną, dopóki nie odkryje pełni swych mocy. Szamani stają się dla tej osoby niczym rodzina zastępcza, z którą mieszka, przebywa na co dzień i od której się uczy.

Do tej grupy może dołączyć każdy - bez względu na stan zdrowia, pochodzenie czy płeć. Musi jednak osiągnąć wiek 20-stu lat (ma to swoje większe znaczenie, wg. jednej z Honolulańskich legend, swego czasu Ocean, jeszcze na początku istnienia planety, wyrzucił na brzeg dwadzieścia białych, lśniących muszli - po jednej dla każdej z nowo powstałych osad) i liczyć się z wieloma wyrzeczeniami jak np. życie daleko od biologicznej rodziny, zmiana imienia na pseudonim czy zakaz zakładania rodzin i utrzymywania kontaktów cielesnych. Szamani traktowani są z szacunkiem i uważani za najmądrzejszą grupę na Honolulis.

Dzieci

Dzieci są grupą pozbawioną większości praw społecznych. Ich dni mijają głównie na nauce tańców plemiennych, pisania, czytania czy pomocy rodzicom na plantacjach, dzieci mają być posłuszne rodzicom, którzy sprawują nad nimi opiekę i mają obowiązek kształcenia swojego potomstwa.

W świetle prawa Honolulis dzieci uzyskują więcej praw (min. możliwość małżeństwa) w wieku 15 lat, a osobę już 17-sto letnią uważa się za pełnoletnią i zdolną do założenia rodziny.

Osoby starsze

Honolulanie w podeszłym wieku mimo sędziwego wieku i często kiepskiej kondycji, nie są wykluczeni z życia społecznego. W prawdzie nie mają już obowiązku posiadania zajęcia (np. pracy na plantacji), lecz organizowane są specjalnie dla nich różne turnieje, gry, wieczorki w domach kultury. Starsi Honolulanie mogą liczyć również na wsparcie ze strony szamanów i przygotowanie psychiczne do wiecznego spoczynku, bardzo przykłada się wagę do tego, by starsi Honolulanie mieli ciszę i czas dla siebie.

Ukształtowanie terenu

Honolulis jest piękną, ogromną planetą obfitującą w oceany, morza, dzikie plaże i egzotyczną roślinność. Z lotu ptaka oraz przez teleskop sprawia wrażenie ogromnej wyspy. Na Honolulis występują również wulkany, lecz nieaktywne, a zostało to osiągnięte dzięki magii.

Flora

Honolulis obfituje w piękną, egzotyczną roślinność przypominającą florę na ziemskich wyspach polinezyjskich oraz w rejonie Karaibów, jednakże jest ona dużo bardziej różnorodna. Na Honolulis spotykane są gatunki kwiatów nie widziane nawet na Linphei.

Owoce

Egzotyczne, niespotykane nigdzie indziej owoce to towar eksportowy Honolulis, wiele rodzin zamieszkujących tę planetę zajmuje się uprawą roślin i drzewek ozdobnych i stanowi to ich źródło dochodu niezbędnego do życia na poziomie.

Według Honolulańskiego prawa, owoce rosnące poza prywatnymi plantacjami są dobrem publicznym, wobec czego każdy kto zechce ma prawo je zebrać i zachować dla siebie.

Fauna

Zwierzęta na Honolulis rzadko kiedy się pokazują, dlatego mieszkańcy zmuszeni są do zaspokajania głodu owocami oraz warzywami. Fauna tej planety nie jest tak dobrze znana jak jej flora, spotkać jakiekolwiek zwierzę na Honolulis to niezwykła rzadkość.

Architektura

Osady zbudowane są głównie z powszechnie dostępnych surowców - drewna, pozyskanego z palm oraz drzew, sieci rybackich i innych tego typu rzeczy. Nie używa się jednakże kamienia, ponieważ owiany jest on źle kojarzony. W każdym "mieście" Honolulis znajdują się co najmniej trzy różne osady, którymi kierują różni Honolulanie. Domy zwykle ze sobą sąsiadują.

Wnętrza domków na Honolulis wyglądem przypominają proste, surowe wnętrza chat. Mieszkańcy śpią na ziemi, na której rozkładają koce. Ściany nierzadko pokrywają tradycyjne malunki czy kwiaty.

Języki i pismo

Na Honolulis obecny jest język Honolulański który uważany jest za jeden z najłatwiejszych języków do nauki z całego Magicznego wymiaru. Być może dlatego że jest on prosto zbudowany, dźwięczny i łatwo zapamiętać poszczególne słowa.

Co ciekawe chociaż w języku Honolulańakim istnieją pojedyncze słowa oznaczające konkretne czynności czy przedmioty to nie mają one zapisu słownego, Honolulański jest pismem obrazkowym. Chcąc napisać wiadomość Honolulanin rysuje na tabliczce lub papierze. Z tego powodu nieznajomość symboli może być sporym utrudnieniem w kontakcie z Honolulańską społecznością.

Miejsca godne uwagi

Lua

Lua to największe miasto-wyspa na Honolulis i zarazem jedyne miasto portowe. To tutaj znajdują się punkty wędkarskie, możliwość handlu owocami morza oraz targ na którym można kupić wiele innych produktów.

Lua znajduje się dokładnie naprzeciwko miasta-stolicy.

Stąd pochodzą min. Maeva oraz Auli'i..

Wulkan Papa

Obecnie nieaktywny, święty wulkan Honolulan. Wierzą, że przed tysiącami laty jego erupcja dała życie planecie.

Co roku organizowane jest święto wulkanu. W tym okresie rdzenni mieszkańcy zakładają na siebie kwieciste kreacje, a na plażach rozbrzmiewa muzyka. Wulkanowi składane są ofiary z kwiatów a także owoców, by "podtrzymać" jego nieaktywność, jak wierzą Honolulanie.

Dzikie plaże

Honolulis cieszy się ogromną popularnością wśród wycieczkowiczów z uwagi na piękne, egzotyczne plaże w które wprost obfituje. W ich pobliżu znajdują się niewielkie osady okolicznych mieszkańców, skupiska egzotycznych kwiatów. Na Honolulis można także obejrzeć przepiękne wschody i zachody słońca.

Słońce Honolulis

Słońce, które znajduje się w pobliżu planety i niczym to ziemskie zapewnia jej mieszkańcom ciepło, wzrost roślin a także światło. Jak zostało wspomniane - planeta prócz pięknych plaż, słynie także z tego, że jako jedna z nielicznych planet Magicznego Wymiaru posiada własne słońce. Jednocześnie mieszkańcy Honolulis są bardzo sceptycznie nastawieni co do podróżowania w kosmosie.

Podobnie jak z wulkanem Papa - słońce, ze względu na swoje życiodajne właściwości, uważane jest przez Honolulan za świętość. Organizowane są na jego cześć różne parady, festyny i uroczystości.

Komunikacja

Planeta podzielona jest na kilkadziesiąt miast - mniejszych lub większych które oddziela ogromny, Honoluński ocean noszący żeńskie imię - Hokulani.

Wierzenia i obrzędy/Religia

Ocean Hokulani

Ogromny ocean, który oddziela od siebie pojedyncze "wyspy-miasta" zdaje się być nieskazitelnie czystym, bezkresnym i głębokim domem wielu wodnych stworzeń.

Honolulanie odczuwają olbrzymi respekt, a także strach wobec oceanu. Wierzą oni, że posiada on własną duszę i prócz życiodajnych mocy, potrafi je zabrać. Ocean jest tutaj traktowany z najwyższym szacunkiem - wody nie są zaśmiecane i stanowią ważne źródło pożywienia, a także komunikacji.

Uosobienie oceanu Hokulani

Pomimo tego, że Ocean gra niewątpliwie ważną rolę na planecie, nie jest on uważany za "pełnokrwiste" bóstwo, a za coś w rodzaju ducha-przewodnika-opiekuna, który sprawuje pieczę nad Honolulanami, niemal identyczną rolę pełni uosobienie oceanu - Honolulanie wierzą, że osoba błogosławiona przez ocean ma w sobie część jego duszy i została zesłana, by sprawować opiekę nad mieszkańcami, a także głosić mądrość oceanu. Każde z uosobień oceanu, niezależnie od płci, przyjmowało imię Kaimana, gdyż tak nazywało się pierwsze uosobienie. Porzucało ono dotychczasowe życie z rodziną na rzecz nauki pod okiem Honolulańskich mędrców, by rozwijać swoje zdolności i w razie potrzeby dodawać mieszkańcom otuchy. Obecnym uosobieniem i zarazem awatarem Honolulis (tzn.To Kaimana jest wysyłana lub wysyłany jako przedstawiciel swojego rodu na różne zgromadzenia na dworach królewskich innych planet, nie rodzina królewska) jest Kalea.

Wszystko wzięło się z tego, iż Honolulanie wierzą, że zanim na planecie pojawiły się góry, rośliny, obecny był jedynie ocean oraz wulkan Papa, które stworzyły boskie siły. Jakkolwiek wulkanowi udawało się przetrwać, tak z czasem oceanowi zaczęło grozić niebezpieczeństwo. Ocean uważany był w tamtych czasach za swego rodzaju wodza, przywódcę, który wskazywał mieszkańcom jak należy postępować odpowiednio w myśl ducha Honolulis, a także jeśli było trzeba, ocean dodawał pierwszym i nielicznym mieszkańcom otuchy, na swój wyjątkowy sposób.

Niestety, w obliczu wielu katastrof, wojen i klęsk pierwsi mieszkańcy przestali ufać oceanowi, a nawet zanikała ich wiara w jego siłę. Wtedy stało się coś niezwykłego. W życiu Honolulan pojawiła się pierwsza osoba obdarzona częścią duszy oceanu. Dotąd taki sam mieszkaniec wioski jak inni, stał się ich przywódcą duchowym, którego zadaniem było głoszenie nauk oceanu oraz wsparcie ludu, zapewnienie o tym, że ocean widzi, iż Honolulanie cierpią, i nie są w tym sami. Liczni Honolulanie podążali za słowami tejże osoby, obserwując jej poczynania i słuchając słów. Wierzyli, że przez tę osobę przemawia sam ocean. Wkrótce potem osoba zmarła. Honolulanie byli zrozpaczeni, myśleli, że wraz z ich przywódcą zniknęła dusza oceanu, lecz byli w błędzie. W momencie kiedy jedna osoba odeszła, "oświecenia" doznała druga, lecz jej odnalezienie zajmowało okolicznym szamanom trochę czasu, szczęśliwie zwykle te osoby dzielił od siebie krótki dystans dwie do trzech wiosek. Mijały dni, lata, epoki a dusza oceanu powracała w wybranej przez siebie osobie nakładając na nią nie tylko zaszczytne miejsce w Honolulańskiej społeczności, ale i wielką odpowiedzialność związaną z funkcją lidera.

Bóstwa

  • Wulkan - Honolulanie oddawali cześć głównie bóstwom natury, lecz za stwórcę planety uważali Wulkan Papa. To właśnie jemu oddawana była największa cześć. Wulkan symbolizował siłę,, władzę, życie oraz śmierć.
  • Ocean - Ocean symbolizował Spokój, Cierpliwość, Opiekę oraz Mądrość .
  • Kwiaty - Kwiaty na Honolulis także mają swoje pomniejsze znaczenie. Honolulanie wierzą, że kwiatami są dusze osób, które za życia borykały się z problemami i były wrogie dla innych, a teraz muszą odpokutować swoje winy, dlatego traktowane były niczym ludzie. Co ciekawe, wierzenia odnośnie wędrówki dusz nie zamykały się jedynie na tym, że są to tylko mieszkańcy Honolulis - wierzyli, że kwiatem może być dusza także spoza planety.
  • Palma - w Honolulańskiej tradycji symbol stabilności i rozwoju. Łodygi palm stanowią nieodłączną część świętego stelaża, który nosiło każde z uosobień oceanu.
  • Błękitne kamienie - Lub inaczej kamienie morskie. Tak naprawdę są po prostu zwykłymi kamykami, którym natura nadała niebieski kolor, nie są one kamieniami szlachetnymi, ale robią wrażenie swoją zdolnością do odbijania światła. Kamienie te symbolizują równowagę, zwycięstwo oraz pewność. Podobnie jak łodygi palm, kamyki te są częścią świętego stelaża.

Leelo

Leelo na Honolulis jest bóstwem który wg.wierzeń sprowadza dobrą bądź złą pogodę. Rozwinę jak rozwinę Sal-Lee. Szczególnie znana jest wśród najstarszych Honolulan z biegiem lat jej kult znacznie osłabł. Leelo opisywana jest jako byt którego nikt nie widział ale istnieje od zawsze, w Honolulańskiej wierze przedstawia się Leelo jako kobietę o ciele z powietrza i wędrującą po niebie.

Życie

Narodziny

Był to ważny moment w życiu Honolulańskich rodzin - pojawienie się nowego członka rodziny zawsze obfitowało w przyjęcia i radość.

Życie po życiu

Honolulanie nie mieli konkretnego wyobrażenia nieba, nie wierzyli w jakiś świat po śmierci. Wierzyli w reinkarnację, pośmiertny powrót duszy do świata żywych w innym ciele, podobnie jak na Triangulum wierzono, że to w jakiej formie dusza powróci zależy od postępowania, jednak w przeciwieństwie do wspomnianej planety, Honolulanie wierzyli w wieczną ciągłość tego cyklu.

Życie podwodne

Chociaż na Honolulis nie ma syren ani żyjących pod wodą rozumnych stworzeń, ocean jest schronieniem dla wielu morskich zwierząt oraz gatunków ryb. Na Honolulis występuje również wiele wspaniałych i cieszących oko raf koralowych - to prawdziwy raj dla fanów nurkowania. Wody Honolulis są czyste i klarowne z uwagi na szacunek, jakim darzona jest na tej planecie woda.

Morskie potwory

Wody Honolulis wydają się być spokojne lecz potrafią skrywać w najgłębszych zakamarkach paskudne i niebezpieczne kreatury. Szczęśliwi Ci który nigdy nie mieli styczności z jakimkolwiek z nich. Legendy na temat morskich potworów są popularne wśród Honolulan którzy zamieszkują wioski położone blisko wody oraz rybaków, ich istnienie ponoć wiąże się ze znanym na planecie powiedzeniem "Bez nocy nie ma dnia, bez zła nie ma dobra" tzn. są to kreatury zrodzone z czarnej magii jaka przed tysiącami laty walczyła o panowanie na planecie aż została pokonana i uwięziona przez ocean. Ocean jako dobra istota nie mógł pozbawić ich życia dlatego zamknął resztki złej magii pod powierzchnią wysp. Ci którzy ujrzeli morskiego potwora odbierają to jako zły znak a właściwie ostrzeżenie od oceanu przestrzegające przed chorobą w rodzinie lub naprawdę poważnymi problemami...niemniej jednak nie zbliżają się one do brzegów wysp-miast by mieć jakąkolwiek szanse ujrzeć takiego stwora trzeba zapuścić się naprawdę głęboko w ocean.

Selkie

Jest nią Vai i nie pamięta już ile dokładnie ma lat, ani w jakich okolicznościach pojawiła się na świecie. Sprawowała opiekę nad wodami planety jeszcze przed pojawieniem się Kaimany i wbrew pozorom robi to po dni dzisiejsze, dzięki czemu obecne uosobienie ma nieco mniej obowiązków.

Vai mieszka głęboko w wodach oceanu Hokulani i mimo że Honolulanie zdają sobie sprawę z jej istnienia, żaden nigdy jej nie widział, ponieważ nikt nie ma odwagi by zapuszczać się tak głęboko.

Vai nie posiada więzi z wybranym mieszkańcem planety - jest to spowodowane prostym faktem. Gdyby mogła ja z kimś zawiązać, mogłaby nią być tylko jedna osoba i byłaby to Kaimana, a rola ta przechodzi na inna osobę po śmierci poprzednika.

Tradycje

Totemy "Tikki"

Drewniane, ozdobione barwnikami amulety mające na celu przynosić dostatek i odpędzać złe duchy. Ich budowanie należy głównie do dzieci. Zwyczaj budowania totemów jest niezwykle stary i sięga czasów, kiedy Honolulis było malutką osadą. Samo słowo "Tikki" oznacza "Szczęście".

Stroje

Mieszkańcy zakładają na siebie lekkie i zwiewne ubrania wykonane z oddychającego - sprowadzonego z innych planet - materiału, liści oraz kwiatów i nie ma się co dziwić - w końcu Honolulis to bardzo gorąca planeta. Mieszkańcy zwykle chodzą bez obuwia, a jeśli już je mają, to jest ono również lekkie. Kobiety bardzo chętnie ozdabiają włosy kwiatami, zaś mężczyźni swoje ciało tatuażami.

Muzyka i tańce

Taniec oraz muzyka są nieodłącznymi elementami życia Honolulan. Towarzyszą one bowiem nie tylko podczas uroczystości, ale i podczas witania gości, pracy czy nawet gotowania.

Muzyka z Honolulis grana jest przede wszystkim na instrumentach uderzanych w tym w szczególności na bębenkach. Nie brakuje także brzmienia cymbałków oraz ukulele.

Taniec z pochodniami

Tradycyjnie tańczony przez mężczyzn. Największe widowisko robi po zmroku gdyż używane są do niego pochodnie. Taniec ten oryginalnie symbolizował destrukcyjną di£ę wulkanu i miał być sposobem na okiełznanie dzikiej natury ognia. Obecnie taniec z pochodniami stał się znaną atrakcją dla turystów.

Taniec fal

Tradycyjnie tańczony przez kobiety na plażach. Symbolizuje spokój, wdzięk i ulotność.

Kuchnia

Honolulańska kuchnia jest lekka oraz zdrowa, lecz dość mało pożywna. Królują w niej dania złożone z owoców, ziół oraz warzyw, to dlatego, że na Honolulis - z powodu braku "jadalnych" zwierząt hodowlanych - nikt nie je mięsa innego niż ryby. Niestety, złowienie ryby to tutaj nie jest taka bułka z masłem. Wody do których zapuszczają się Honolulanie są płytkie i mało utlenione.

Medycyna

Na Honolulis występuje medycyna naturalna. Wielu mieszkańców nigdy nie słyszało o szpitalach, urządzeniach medycznych czy operacjach, leczą się u miejscowych znachorów przy pomocy ziół i kwiatów.

Przedstawienie w FF

Chmury nad Tiare

Zew Oceanu

Na tropie berła

Rodzinny interes

Ciekawostki

  • Honolulis jest mocno zainspirowana Polinezją i kulturą tamtejszych rejonów.
  • Parę obrazków - inspiracji do Honolulis - klik, klik, i klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik.
  • Wyraz "Kaimana" na Honolulis jest postrzegane jak święty tytuł, dlatego nie funkcjonuje jako imię nadawane dzieciom.
  • Planeta jest adoptem od Amity.Gali.
  • Jej nazwa nawiązuje do stolicy wysp Hawajskich - Honolulu.
  • Miasta na tej planecie to pojedyncze wyspy, do których można dostać się albo drogą wodną albo powietrzną.
  • Imię "Hokulani" oznacza "Gwiazda niebios" bądź "Gwiazda majestatu".
  • W mitologii polinezyjskiej Papa jest boginią ziemi, a zarazem jej stwórcą. Samo słowo "Papa" oznacza "Ziemia"
  • Nazwa stolicy-wyspy (Tiare) w j. tahitańskim oznacza "Kwiat".
  • Historia morskich potworów jak i ich ukrycie zainspirowane są Lalotai, wymiarem potworów z filmu Disney'a "Vaiana:Skarb oceanu".

Od autorki

INFORMACJA
Bloom-render-bloomsama.png
Bloom-render-bloomsama.png
Autor strony zezwala na edytowanie błędów ortograficznych oraz interpunkcyjnych, a wszelkie inne edycje oraz poprawy są zakazane.

Champions of Honolulis

Galeria

Inne

Miejsca

Meta timeline

  • 2018 - Rochi przygarnia planetę od Amity. Zastrzega sobie tekst i grafikę związaną z Honolulis swojego autorstwa.
  • 06.01.19 - Honolulis zostaje opublikowana.
Advertisement