Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Cytat1.png Miłość jest jak kwiat, który trzeba stale pielęgnować. Wzrasta powoli, ale gdy rozkwitnie, jest najpiękniejszy ze wszystkich, bo jest efektem twojej pracy i twoich starań. Cytat2.png
do Iana

Leo - specjalista, uczeń Czerwonej Fontanny.

Wygląd

Leo posiada długie włosy w kolorze chłodnego, wyblakłego brązu wpadającego w róż, które opadają swobodnie. Ich dwa ich pasma okalają twarz, a trzecie przesłania nieco lewe oko. Chłopak ma także jasną (nieco żółtawą) skórę i mocno zarysowane brązowe oczy. Zazwyczaj ubiera bordową, gładką koszulkę, a na nią nakłada jeszcze białą koszulę w czarne paski, którą zostawia rozpiętą. Na samym wierzchu znajduje się skórzana, czarna kurtka zdobiona zamkami i srebrnymi guzikami, z wyraźnie widocznymi szwami. Specjalista najlepiej czuje się w dopasowanych spodniach, więc takie najczęściej ubiera (zazwyczaj w kolorze pasującym do koszulki). Całość dopełniają buty - ciężkie, czarne, sznurowane glany na grubej podeszwie. Strój ma oddawać jego osobowość i zainteresowania. 

Osobowość

Leo wyróżnia przede wszystkim jego wielka cierpliwość. Nie przyspiesza niczego na siłę i nie próbuje wywierać wpływu na spokojny bieg wydarzeń, zazwyczaj cierpliwie czeka na rezultaty swoich wysiłków. Czas daje sobie także w tworzeniu relacji, co niekoniecznie ma dobry wpływ na osobę nim zainteresowaną, która musi długo czekać, aby znajomość przeszła na kolejny poziom. Daje to jednak pewną stabilność związkowi - dzięki długiemu procesowi poznawania obie strony znają się na tyle dobrze, że wiedzą czego oczekiwać, a to przekłada się na dłuższe trwanie relacji.
Życie chłopaka jest bardzo poukładane, sam potrzebuje pewnego rodzaju stabizacji, dlatego stara się ją osiągnąć. Nie odkłada niczego na ostatnią chwilę, wszystko wykonuje w terminie i starannie - według maksimum swoich możliwości. Dużo ćwiczy i doskonali się w dziedzinach, do których ma predyspozycje i które mu odpowiadają - w pozostałych również się stara, jednak z mniejszymi efektami. Mimo to zawsze należał do grona najlepszych uczniów, choć na takiego nie wygląda. 
Do wad Leo należy zdecydowanie jego upartość - rezygnuje z czegoś, co jest dla niego szkodliwe dopiero wtedy, gdy odczuje skutki na własnej skórze. Jednakże cecha ta może być też pozytywna, bowiem pozwala mu na samodoskonalenie się i nie poddawanie, gdy coś nie idzie po jego myśli. Kolejną jego dość negatywną cechą jest pewnego rodzaju obojętność. Chłopak czasami wydaje się nie dbać o życie i nie brać go na poważnie - gdy wpada w taki stan, odpuszcza nieco naukę. Wówczas lubi przesiadywać w różnych miejscach i brzdąkać na gitarze. Na szczęście stany te są krótkotrwałe i występują głównie w jego latach nastoletnich, jako przejaw młodzieńczego buntu.  
Specjalista jest człowiekiem bardzo zrównoważonym i sympatycznym, a także życzliwym i nastawionym do świata pozytywnie. Rzadko wpada w złość, a nawet jeśli tak się dzieje, stara się tego po sobie nie pokazywać, bowiem uważa, że nie przystoi to człowiekowi dobrze wychowanemu. Dzięki temu nie ma wrogów wśród znajomych, a pozostali uczniowie Czerwonej Fontanny szanują go.
Jako, że pochodzi z Melodii i w jego sercu płynie muzyka - posiada duszę artysty, a zatem pisze piosenki, ale i wiersze. Jest romantykiem i zawsze potrafi ubrać swoje uczucia w piękne słowa.
Leo potrzebuje spokoju i ciszy, by móc zebrać myśli. W związku z tym nie przepada za hałaśliwymi osobami, jednak oczywiście nie mówi im wprost, że go irytują. Prawdę mówiąc zazwyczaj, jeśli za kimś nie przepada, nie mówi tego wprost aby owej osoby nie urazić - najczęściej poprostu stara się jej unikać, a jeśli dojdzie do rozmowy - szukać wymówek, by szybko ją skończyć.

Sprawności specjalisty

Czerwonafontanna2.jpg

Leo doskonale opanował strzelanie z łuku, a także walkę tradycyjnymi rodzajami broni. Nauka w Czerwonej Fontannie rozwija również umiejętność panowania nad smokami, a także ich ujeżdżania. Renoma szkoły opiera się jednak głównie na technologii, wobec czego uczniowie potrafią doskonale jeździć na motocyklach, a także kierować statkami kosmicznymi różnej wielkości. Znają się też na ich budowie, dzięki czemu są w stanie sami dokonywać napraw.
Szkoła rozwija także u specjalistów umiejętność używania magii.[1]

Smok

Leo-dragon-halszka454.png

Do szczególnych zajęć należy trenowanie smoków - każdemu uczniowi przypisany jest jeden, który będzie mu towarzyszyć przez cały proces edukacji. Smoki uczestniczą w ćwiczeniach, można je ujeżdżać lub uczyć różnych figur na parady. Komendy wydaje się za pomocą dłoni.
Smok Leo nosi imię Cantus [2]. Jest on przyjacielski, energiczny i łatwy w tresurze i okiełznaniu, ale nieco głupkowaty i niezdarny. Tylko Leo potrafi go czegokolwiek nauczyć, nawet Codatorta poddał się po kilku próbach stwierdzając, że smok prędzej nadaje się do zabaw z dziećmi niż na poważne treningi. Później okazało się, że to nieprawda i da się coś z niego wykrzesać, ale trzeba poświęcić na to dużo czasu, być cierpliwym i mieć dobre podejście. 

Mocne strony

  • Szybkość w nauce - Leo niezwykle szybko przyswaja wiedzę, dzięki czemu nie musi spędzać całego wolnego czasu nad książkami lub wykańczać się podczas wielogodzinnych ćwiczeń (fechtunek, mechanika czy wiedza teoretyczna są przez niego przyswajane w tym samym tempie);
  • Dusza artysty - jest bardzo wrażliwy na sztukę - nie tylko ją podziwia (słuchając muzyki, oglądając rzeźby/obrazy czy czytając literaturę), ale i sam tworzy. Zajmuje się głównie komponowaniem utworów (najczęściej na gitarę) i pisaniem do nich tekstów;
  • Gra na instrumentach - Leo bardzo dobrze gra na gitarze (głównie akustycznej, zajmuje się tym od 6 roku życia) i powoli opanowuje perkusję (naukę zaczął na krótko przed przybyciem do Czerwonej Fontanny);
  • Bycie romantykiem - być może wynika ono z wrażliwości na sztukę. Chłopak wie, jak wyrażać i okazywać swoje uczucia. Organizuje wspaniałe spotkania i jego partnerka zawsze może czuć się przy nim wyjątkowa;
  • Chłodna głowa - kiedy trzeba podjąć decyzję, błyskawicznie studzi emocje. Stara się patrzeć na sprawę obiektywnie i nie działać pochopnie. Musi dobrze przemyśleć sytuację, aby znaleźć najlepsze możliwe rozwiązanie.

Słabości

  • Bezsenność - chłopak ma problemy z zasypianiem, co uniemożliwia mu intensywne trenowanie. Przed snem stara się zmęczyć, często pomaga sobie też różnymi specyfikami (tylko naturalnymi, zazwyczaj są to herbaty ziołowe);
  • Brzmienie głosu - mimo, że jest wspaniałym muzykiem i świetnym tekściarzem, to jego głos nie brzmi najlepiej. Przez to nigdy nie śpiewa do ułożonych przez siebie melodii;
  • Strach przed utratą bliskich - gdy miał kilka lat, jego brat zginął podczas górskiej wspinaczki. To wydarzenie odcisnęło na nim swoje piętno i prześladuje go w koszmarach. Myśl o tym, że w każdej chwili może stracić kochaną osobę co jakiś czas daje o sobie znać i bardzo utrudnia mu skupienie się;
  • Nadopiekuńczość - z powodu straty brata, jest bardzo nadopiekuńczy w stosunku do żyjących bliskich. Bardzo się martwi, gdy są w niebezpieczeństwie. Nawet gdy nie ma żadnego zagrożenia, chłopak regularnie stara się kontaktować (zazwyczaj telefonicznie) z rodziną lub dziewczyną aby upewnić się, że wszystko jest u nich w porządku.

Pochodzenie

Melodia.png

Melodia - planeta muzyki znajdująca się w Magicznym Wymiarze. Pod względem kultury (architektura, wygląd mieszkańców i ich ubiór) przypomina nasze Chiny. Muzyka jest zintegrowaną częścią życia tubylców i prawdopodobnie wszyscy oni mają do niej wrodzone predyspozycje. W świecie tym funkcjonuje szkoła magii - Złote Audytorium - która kształci studentów głównie pod kątem muzyki. Planetę w równowadze utrzymuje śpiew wielorybów[3]

Relacje

Rodzina

Leo jest dość rodzinny więc pozostaje w dobrych stosunkach z rodzicami i z rodzeństwem, a także dalszą rodziną. 
Bardzo tęskni za swoim bratem, który tragicznie zmarł - to zdarzenie do dziś rzutuje na jego osobowość i podejście do innych ludzi, zwłaszcza tych najbliższych.

Genealogia

Przyjaciele

Chłopak jest powszechnie szanowany w Czerwonej Fontannie, nie tylko jako jeden z najlepszych uczniów. Posiada w szkole wielu znajomych (nawet mimo dość nietypowego sposobu bycia) i prawdopodobnie żadnych wrogów (a przynajmniej nic mu o tym nie wiadomo) - głównie ze względu na swoją bezkonfliktowość. Najbliźsi są mu jednak członkowie jego drużyny - ArthurIan, a szczególnie Dorian.

Miłość

Specjalista jest bez pamięci zakochany w Evangelyn i tworzą bardzo zgraną parę. W przypadku tej relacji to on zrobił pierwszy krok i (jak na niego) podjął się tego dość szybko. Młodzi są zgraną parą, w której rzadko zdarzają się konflikty (oboje cechują się bowiem bardzo łagodnym usposobieniem). Jedyny problem stanowili rodzice dziewczyny, którzy ocenili chłopaka na podstawie jego wyglądu, jednak (ku zdumieniu ich i Leo) Evangelyn stanęła w obronie ukochanego. Wówczas ich więzi jeszcze bardziej się zacieśniły, a opiekunowie czarodziejki wkrótce przekonali się do młodzieńca.
W chłopaku przez jakiś czas była zauroczona czarodziejka Serina. Chociaż pochodzą z tej samej planety, nie znali się wcześniej. Dziewczyna jakiś czas starała się zwrócić uwagę Leo, który wpasował się w jej wizerunek "chłopaka idealnego". Ten ignorował działania uczennicy Alfei, chociaż mu one schlebiały. Nie wiedział jak odtrącić Serinę, aby jej nie zranić, ale jednocześnie musiał coś zrobić, ponieważ kochał Evangelyn. Wkrótce udało mu się odbyć rozmowę z czarodziejką muzyki, w której wytłumaczył, że nie może odwzajemnić jej uczuć.

Wrogowie

Leo nie posiada stałych wrogów, jednak walczy ze złem i jeśli trzeba, staje w obronie swoich przyjaciół/dziewczyny. 

Ciekawostki

  • Uwielbia jelenie, dlatego ich motyw przewija się na kilku przedmiotach do niego należących;
  • Uwielbia warzywa, jednak na co dzień stawia na żywność o dużej zawartości białka;
  • Jest jednym z niewielu specjalistów lubiących uczęszczać na podstawy magii z Saladynem;
  • Lubi przygaszone fiolety i zielony, choć najczęściej ubiera się na czarno;
  • Ma w swoim posiadaniu kilkanaście tomików wierszy;
  • Jego ulubioną bronią jest łuk;
  • Zdarza się mu moralizować innych, zwłaszcza Iana;
  • Specyfiki, które wypija przed snem, są robione przez Evangelyn;
  • Tak jak jego dziewczyna, uwielbia słodycze o smaku kokosa;
  • Nie pije kawy, ponieważ źle się po niej czuje (najczęściej jej wypicie skutkuje bólem głowy);
  • Nie przepada za pająkami i wężami, jednak nie panikuje na ich widok;
  • Nie cierpi wszystkiego, co ma choćby zapach ryby;
  • W wolnych chwilach czyta słowniki - robi to, aby zwiększyć zasób swojego słownictwa i dzięki temu pisać lepsze teksty piosenek;
  • Nigdy nie miał problemów z przedmiotami ścisłymi, jednak nie przepada za nimi;
  • Tekst piosenki jest dla niego bardzo ważny - słucha tego, z czym się utożsamia;
  • Choć uwielbia muzykę, nigdy nie czuł mocnej więzi ze swoją rodzimą planetą i jej kulturą; 
  • Jego małym hobby są kwiaty, obecnie jednak nie ma czasu się na nim skupiać (zna jednak sporo gatunków, czym zaimponował swojej dziewczynie);
  • Chłopak w założeniu miał być spokojnym, nieco antysystemowym, osobnikiem - jego postać powstała częściowo w oparciu o Kyle'a z filmu Lady Bird (odtwórcą tej roli jest Timothée Chalamet);
  • Gdyby ktoś miał podkładać głos Leo, byłby to Jakub Szydłowski;
  • Imię zaczerpnięte z serialu Czarodziejki, od jednego z głównych bohaterów - ducha światłości i męża Piper - jednej z głównych bohaterek. Jego wymowa to Lijo(ł);
  • W rodzinie chłopaka jest mnóstwo nawiązań albo do pojęć związanych z muzyką, albo do imion samych muzyków (Aretha[4], Michael[5], Freddie [6]). Jeśli spojrzymy na ich daty urodzin, pokrywają się one z datami przyjścia na świat tychże artystów, a w przypadku brata Leo - Freddiego - data urodzin i śmierci pokrywają się z datami życia wokalisty zespołu Queen.

Galeria

Przypisy

  1. Jednak nigdy nie używali ich w serialu. Czerwona Fontanna(anglojęzyczna wiki)
  2. Z łac. śpiew
  3. S05E19
  4. Od Arethy Franklin
  5. Od Michaela Jacksona lub Georg'a Michaela
  6. Od Freddiego Mercury'ego
Advertisement