Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Fanowska Winx Club Wiki
Cytat1.png Jest tyle rzeczy które chciałabym wiedzieć! Czy księżniczka Varanda z Callisto poślubi księcia Zenitu, czy król i królowa Solarii znów będą razem, ile lat ma pani Faragonda, czy profesor Palladium używa na sobie eliksirów urody, czy hrabina Eleonor z Linphei naprawdę ma tyle złota i czy Griffin hoduje w lochach wężoszczury?! Cytat2.png

Somniatis-godło-halszka454.png

Ravery - czarodziejka snów, księżniczka Somniatisu oraz członkini grupy Enchanted.

Wygląd

Ravery posiada długie brązowe włosy zaczesane w wysoki kucyk z grzywką, ciepłą, opaloną karnację, a także fioletowe oczy, które posiadają blask przypominający blask gwiazd na nocnym niebie.
Dziewczyna nosi ciemną, intensywnie fioletową sukienkę z motywem galaktyki i wyraźnie dłuższym tyłem, bardzo luźną i zwiewną. Ponieważ opada ona lekko, znajduje się pod nią blady, liliowy top. Buty na obcasie błyszczą się i oplatają stopę rzemykami - są w kolorze sukienki, jednak podeszwy mają kolor srebrny. Całość dopełniają dodatki - łapacze snów w różnych kolorach, przewijające się na wielu częściach ciała (naszyjnik na tasiemce, ozdoba na głowie), a także pierścień będący różdżką zdolną do ataków i teleportacji, a co najważniejsze - jedyny przedmiot mogący przenosić do Somniatisu. 

Ravery-child-halszka454.png
Kolor oczu, włosów i karnacja naturalnie nie zmieniły się przez lata. Jako dziecko, Ravery miała długie włosy, których część zapleciona była w gruby warkocz okalający głowę. Na jej skroniach spoczywała srebrna tiara z fioletowym kamieniem szlachetnym. Biżuterią pasującą do tiary była bransoletka na prawej ręce dziewczynki. Jak przystało na księżniczkę, nosiła bogate, długie suknie. Najczęściej można ją było zobaczyć w kreacji z dwoma elementami. Pierwszy z nich, aksamitny w kolorze jasnego fioletu, obejmował tułów dziewczynki i zakrywał część drugiego - białej, długiej, rozkloszowanej, tiulowej spódnicy. Na fioletową część naszyte były koronkowe, nieregularne wzory przypominające nieco pnącza. Nieco powyżej talii dziewczynki umiejscowiony był biały pasek z koronką i fioletowymi kamieniami szlachetnymi - bliźniaczymi do tych w biżuterii, ale o innym (okrągłym) kształcie.

Ravery była dość żywym dzieckiem - dotrzymywała rodzicom towarzystwa w wyprawach dyplomatycznych, ale najbardziej lubiła dworskie bale. Zdarzały jej się wybryki, jednak rodzice jej pobłażali - zdecydowanie można uznać ją za rozpieszczoną.

Osobowość

Typ osobowości Ravery jest najbliższy działaczowi.

Ravery jest duszą towarzystwa - kocha imprezy i plotki. Jest przebojowa i stale potrzebuje czyjejś obecności. Samotność sprawia, że zaczyna tracić ona pewność siebie. Uwielbia żartować, jednak często brzmi to dość niezręcznie i niezrozumiale. Z wielu wstydliwych sytuacji ratuje ją jej pochodzenie - ludzie usprawiedliwiają jej czyny "somnijską kulturą" i chociaż dziewczyna płonie ze wstydu, w większości przypadków nie musi znosić pogardliwych spojrzeń. Zazwyczaj jest w dobrym nastroju, raczej ciężko ją zdenerwować chyba, że obrazi się ją pod kątem właśnie rodzinnej planety, bardzo nie lubi być też nazywana głupią. Czarodziejka wydaje się być wulkanem energii, choć nie zawsze to co pokazuje na zewnątrz pokrywa się z jej uczuciami.
Dziewczyna nie w każdej sytuacji jest pewna siebie i żywiołowa - w jej wnętrzu od czasu do czasu pojawiają się wątpliwości. Wiele osób uważa ją za rozpieszczoną, głupawą księżniczkę, choć co do rozpieszczenia - faktycznie mają rację. Ravery to oczko w głowie króla i królowej, którzy wiele poświęcili aby chronić ją od wszelkich trosk i niebezpieczeństw, nie wiedząc, że jednocześnie pozbawiają ją wielu doświadczeń. Ich protekcyjna postawa ukształtowała wiele negatywnych cech jej osobowości - na przykład brak obowiązkowości i brak chęci usamodzielnienia się. Ravery nie wyobraża sobie tego, że kiedyś rodziców zabraknie i nie będzie miała na kogo przerzucić chociaż części odpowiedzialności za swoje życie. Myśl o dalekiej przyszłości często potrafi skutecznie zniwelować entuzjazm czarodziejki.
Często nie bierze konstruktywnych rad bliskich do serca. Choć po jakimś czasie zdaje sobie sprawę ze swoich błędów, z trudem przychodzi jej wzięcie odpowiedzialności za swoje czyny i przeproszenie. W kontaktach towarzyskich czeka, aż ktoś pierwszy wyciągnie do niej rękę. Czeka też na pierwszy krok ze strony chłopaka. Wbrew pozorom, dziewczyna nie lubi uwodzić i bawić się uczuciami. Ma dość wysokie wymagania co do partnera - nie tylko co do wyglądu. Nie lubi głupawego podrywu i nie przepada za popisywaniem się - jest to dla niej bardzo niezręczne i męczące, bowiem wielu chłopaków starało się zdobyć jej sympatię w ten sposób, niejednocześnie ośmieszając nie tylko siebie, ale i ją. Jest poniekąd romantyczką, dlatego stawia na szczerość i docenia, kiedy ktoś otwiera przed nią swoje wnętrze, wówczas wyróżnia się z tych dziesiątek zalotników.
Chociaż wiele osób zarzuca jej brak intelektu - wcale tak nie jest. Dziewczyna zwyczajnie nie zawsze stawia naukę na pierwszym miejscu i jest lekkomyślna, co może wyglądać na braki w inteligencji. W rzeczywistości potrafi ruszyć głową, ale wygodniej jej żyć w beztrosce - wtedy bowiem mniej się od niej wymaga. Jako córka pary królewskiej ma już zapewnioną godną przyszłość, więc początkowo sceptycznie podchodziła do nauki w Alfei i uważała ją za niepotrzebną, co po jakimś czasie uległo zmianie. Wciąż jednak pozostawała raczej przeciętną uczennicą, bez ambicji i chęci osiągania najwyższych stopni. 
Ravery można zaliczyć do osób, z którymi bardzo miło spędza się czas - ludziom w jej towarzystwie udziela się energia i entuzjazm czarodziejki. Dziewczyna nie ma problemu z rozpoczynaniem ani prowadzeniem ciekawych rozmów. Gdy ktoś poprosi ją o towarzyszenie w jakiejś wyprawie/przedsięwzięciu, otrzymuje to o co prosił. Czasami nawet nie musi prosić, bo Ravery trzyma się mocno przyjaciół i jest lojalna, potrafi także - mimo plotkarskiej natury - trzymać ich sekrety w tajemnicy, być może dlatego, że rozpowszechnianie plotek nie daje jej zbyt wiele radości, o wiele bardziej lubi ich słuchać. W istocie jest bardzo dociekliwa i posiadanie różnych informacji daje jej wiele satysfakcji. 

Moce

Ravery swoje moce zawdzięcza chorobie matki w czasie ciąży. Ta, jako lekarstwo, piła napar z wielu ziół i kory Drzewa Snów.[1]
Dziewczyna potrafi uśpić kogoś zaklęciem lub obudzić z magicznego snu. Potrafi także przywoływać do prawdziwego świata stwory senne, potrafią one jednak przetrwać w tej rzeczywistości tylko jakiś czas. 
Oprócz tego posiada standardowe zaklęcia takie jak tarcze obronne, tarcze lustrzane, strumienie energii czy kule mocy służące do ataku. Z kolejnymi miesiącami spędzonymi w szkole Alfea, przyswaja wiele zaklęć z ksiąg nie związanych z jej mocami, a także umiejętności metamorfomagii czy magiofilozofii, a także eliksirów).
Ravery posiada także ograniczoną umiejętność czytania w cudzych myślach, jednak rzadko jej używa i mało kto o niej wie - w zasadzie tylko przyjaciółki (dowiedziały się po jakimś czasie) i pani Faragonda (która domyśliła się już na początku).

Mocne strony

  • Reprezentatywność - Ravery potrafi zachować odpowiednią prezencję i maniery będąc "na salonach";
  • Wyobraźnia - dziewczyna obdarzona jest wyjątkowo barwnym umysłem, jednak brak umiejętności (chociażby rysowniczych czy manualnych) sprawia, że większość pomysłów nie widzi światła dziennego; 
  • Jubilerstwo - Ravery lubi projektować i wykonywać biżuterię, a nawet zajmować się obróbką kamieni szlachetnych, które potrafi prawidłowo klasyfikować. Niszowość tego zainteresowania daje jej dodatkową satysfakcję;
  • Kosmetologia - zna się na urodzie i wszelkiego rodzaju zabiegach pielęgnacyjnych - z pomocą wiedzy botanicznej Evangelyn, przygotowuje specjalne maseczki będące mieszankami substancji o wspaniałych właściwościach. Dzięki temu posiada bardzo ładną cerę i włosy;
  • Taniec - dzięki życiu w pałacu i okazji uczestniczenia w wielu balach, potrafi dobrze tańczyć. Najlepiej czuje się w tańcach dworskich;
  • Przekonywanie - potrafi dobrze tuszować swoje kłamstwa, jest przy tym bardzo przekonująca - nie staje się nerwowa, mówi spokojnie i utrzymuje kontakt wzrokowy. Często nieświadomie korzysta ze sztuczek psychologicznych.

Słabości

  • Gadulstwo - uwielbia rozmawiać i jeśli coś przyjdzie jej do głowy, musi się tym jak najszybciej podzielić, głownie dlatego, że często uciekają jej myśli, jeśli odłoży rozmowę na później. Chociaż komunikatywność to dobra rzecz, w szkole gadulstwo jest szczególnie źle postrzegane, zwłaszcza podczas ważnej lekcji;
  • Wrażliwość - brzydzi się wszelkiego rodzaju robactwa, szczególnie panikuje na widok ślimaków i dżdżownic[2];
  • Niezdrowe jedzenie - dziewczyna uwielbia potrawy typu fast food i mogłaby je jeść codziennie. Nie robi tego tylko ze względu na czuwające nad nią przyjaciółki lub rodziców; 
  • Plotkarstwo - uwielbia plotki i jest w stanie wiele poświęcić by je zdobyć, na szczęście rzadko miewa z tego powodu kłopoty, bowiem wszystko trzyma raczej dla siebie;
  • Mizofonia - wiele dźwięków powoduje u niej nieprzyjemne odczucia, do najgorszych należy zgrzytanie zębami i mlaskanie;
  • Brak kondycji i niezdarność - nie jest uzdolniona fizycznie - w żadnej dziedzinie, często też się potyka, a rzeczy wypadają jej z rąk[3]

Relacje

Oneiros-i-Rem-halszka454.png

Rodzina

Ravery posiada kochających, ale nadopiekuńczych rodziców. Rozpieszczali swoją małą księżniczkę, chroniąc ją przed niebezpieczeństwami - przez to nie doświadczyła w życiu zbyt wiele. Do rodziny, z którą żyje raczej blisko, zalicza się także wujostwo (siostrę jej ojca oraz jej męża, szlachcica z najbogatszej rodziny na Somniatisie) oraz kuzynkę Reveillie.
Z pozostałymi bliskimi Revery jest w raczej przyjaznych stosunkach, od zawsze była przez nich rozpieszczana, więc słowo "rodzina" kojarzy jej się najbardziej z hucznymi imprezami, wspólnymi świętami i - co najważniejsze - prezentami. W jej przypadku całymi stosami prezentów. 

Fragment drzewa genealogicznego

Przyjaciele

Ravery posiada grupę przyjaciółek - Aquenę, Ventię, Evangelyn i Cloe. Najlepiej dogaduje się z Aqueną, ponieważ to ją spotkała jako pierwszą - czarodziejka wody ma do niej też dużo cierpliwości i jest wyrozumiała, gdy Revery zachowuje się nieodpowiednio. Pozostałym dziewczynom czasami brakuje tej wyrozumiałości. 

Miłość

Chłopakiem Ravery jest Ian, choć ich początki były dość trudne. Chłopak starał się zaimponować dziewczynie na wiele znanych sobie sposobów, które działały w przypadku wielu innych dziewczyn, z którymi się spotykał. Ravery jednak reagowała na zaloty irytacją i odrzucała je. Chłopak starał się zaimponować dziewczynie na wiele znanych sobie sposobów, które działały w przypadku innych dziewczyn, z którymi się spotykał. Ravery jednak reagowała na zaloty irytacją i odrzucała je, choć gdy po raz pierwszy się spotkali na balu podarunków, można by się było spodziewać, że wszystko idzie w dobrą stronę. Problem leżał właśnie w tych "niezawodnych" sztuczkach, których próbowało na dziewczynie już wielu, niemal za każdym razem przysparzając jej kłopotów i stawiając w złym świetle (przede wszystkim jako księżniczkę). Dzięki niewielkiej interwencji Arthura i Aqueny, Ravery zgodziła się na spotkanie w Dzień Róży, ze zreflektowanym już Ianem. Na początku żałowała tej decyzji, jednak wkrótce, gdy chłopak obnażył przed nią siebie i swoje odczucia, przekonała się do niego, chociaż słowa "kocham cię" nie padły - wręcz przeciwnie, chłopak przyznał się, że nie jest pewien co czuje. Po jakimś czasie zostali (całkiem zgodną) parą, ich związek opiera się na zaufaniu i rozmowie, a także całkowitym obnażaniu swoich uczuć. 

Wrogowie

Czarownice, szczególnie LunaFortis i Sheloba.
Bycie księżniczką, wielka uroda i popularność przysparzają jej wrogów - zwłaszcza w szkole. Jej najzacieklejszą rywalką jest Lucis z planety Lumenia[4]. Pozostaje ona w napiętych stosunkach także z przyjaciółkami czarodziejki snów. 

Enchanted

Grupa-enchanted-halszka454.png

Enchanted - to grupa, której liderką i swoistym spoiwem jest Aquena. W jej skład wchodzą także Revery, Ventia, Evangelyn i Cloe. Członkinie wiążą ze sobą więzy przyjaźni oraz wspólne cele - ukończenie Alfei, stanie się Wróżkami Strażniczkami, a także ostateczne pokonanie Przeklętych[5].

Pochodzenie

Somniatis-planeta.png

Osobny artykuł: Somniatis
Jest to planeta w Magicznym Wymiarze, do której dostęp mają tylko mieszkańcy oraz osoby posiadające Pierścień Somniatisu (owych przedmiotów na świecie zostało niewiele, a jedyny odnaleziony należy do księżniczki). Kiedy komuś uda się tam dostać, widzi całkiem normalny świat zawierający takie elementy, jak: wody, góry, łąki, lasy, a także miasta i wioski. Stolica szczyci się pięknym, wystawnym pałacem położonym na wzgórzu oświetlanym z obu stron przez księżyce planety. Znajduje się tam Drzewo Snów - zaraz obok Drzewa Życia, najważniejsze drzewo Magicznego Wymiaru. 

Szkoła

SzkołaCzarodziejekAlfea.png

Szkoła Czarodziejek Alfea to placówka, do której uczęszczają młode dziewczyny obdarzone zdolnościami magicznymi. Studentki poznają tutaj podstawy magii i uczą się korzystania z niej. Chociaż w placówce funkcjonują oceny i egzaminy, które trzeba co jakiś czas zaliczać, to najważniejszym sprawdzianem osiągnięć edukacyjnych młodej czarodziejki jest zdobywanie kolejnych poziomów magii. Aby otrzymać promocję do drugiej klasy, wróżka musi obudzić w sobie moce i dokonać podstawowej transformacji. Aby znaleźć się w trzeciej klasie, należy uzyskać stopień charmixu. Jeśli uczennica na trzecim roku zdobędzie enchantix, wówczas kończy szkołę i otrzymuje tytuł wróżki strażniczki swojej planety - wydaje się być to sytuacją wyjątkową, bowiem cykl nauczania w Alfei powinien trwać 5 lat.[6][7]
Studentki mieszkają w internacie, a program nauczania przewiduje na pierwszym roku takie zajęcia jak: lekcje transformacji (z profesorem Wizgizem), lekcje eliksirów (z profesorem Palladium), egzaminy w komorze symulacyjnej (ponownie z profesorem Palladium), lekcje historii magii (nauczyciel nieznany, później profesor Daphne), etykieta i wierszowane zaklęcia(profesor DuFour)[8][9][10]. Na drugim roku pojawiają się trzy dodatkowe przedmioty: magiofilozofia (z profesorem Avalonem), lekcje obrony (z profesor Gryzeldą), zajęcia z magii konwergencyjnej (z panią dyrektor Faragondą). Serial nie przedstawił nam żadnych nowych przedmiotów na trzecim roku - prawdopodobnie dziewczęta uczą się tych samych, jednak najważniejszy dla nich jest ostateczny egzamin - wyżej wspomniane zdobycie enchantixu.

Transformacje

Ravery-magicwinxx-halszka454.png
W tej transformacji Ravery posiada sukienkę, która od biustu do bioder tworzona jest przez materiał półprzezroczysty. Całość utrzymana jest w fiolecie. Do tego dziewczyna ma niskie botki w kolorze sukni, na jasnej koturnie - do niej pasują krótkie rękawiczki. Tak jak u innych czarodziejek, niektóre elementy stylizacji błyszczą niby posypane brokatem.

Zaklęcia: senny pył, objęcia Morfeusza (obronne), atak Oneirosa.

Ravery-charmixtło-halszka454.png
W tej transformacji strój dziewczyny nie ulega żadnym zmianom. Pojawiają się jedynie dwa dodatki - srebrna broszka z fioletowm kamieniem szlachetnym oraz okrągła, mała torebka na długim rzemyku. W jej kolorystyce dominuje fiolet wpadający w róż - na środku widać kształt gwiazdy.
Swój charmix otrzymała decydując, że nie wyda sekretu Ventii - powiedziała jej, iż go zna i obiecała nie ujawniać do czasu, aż ta sama się na to nie zdecyduje. Wówczas pokonała w sobie potrzebę bezwzględnego plotkowania.

Zaklęcia: senny koszmar, bariera snu. Wzrasta też moc ataków, do których nie wypowiada się zaklęć. 

Ravery-enchantix-z-tlem-redraw-halszka454.png
Ravery-magiczny-pył-v2-tło-halszka454.png
W tej transformacji włosy Ravery są rozpuszczone, a pojedyncze pasma zaplecione w drobne warkoczyki. Strój czarodziejki składa się z dwóch części - zwiewnej spódniczki z 4 elementów (2 fioletowe i 2 różowe), trzymającej się z pomocą srebrnego paska i błyszczącego, fioletowego topu z białą falbanką i jedną wiszącą ozdobą, w połowie przedstawiającą motyw galaktyki. Na topie widnieje otoczona obręczą, różowa buteleczka magicznego pyłu. Kształtem przypomina ona kryształ, zamiast korka ma kamień szlachetny i jest bogato ozdobiona. Na stopach Ravery zamiast butów znajdują się srebrno-niebieskie rzemienie ozdobione gdzieniegdzie różowymi diamencikami. Takie same są widoczne na dużych, dziwnych kształtem skrzydłach dziewczyny. Dominują w nich fioletowy, różowy, niebieski i delikatny brzoskwiniowy/pomarańczowy. Czoło czarodziejki zdobi srebrna tiara z kryształem przypominającym kosmos, zaś na rękach znajdują się blado różowe rękawiczki, sięgające ponad łokcie.

Zaklęcia: Głęboki sen, senna poświata (obronne), atak oniryczny, aura lunatyka (atak, osoba na którą rzucono czar przez jakiś czas nie panuje nad sobą, znajduje się jakby w transie).

Ciekawostki

Ravery-symbol-halszka454.png

  • Wręcz uwielbia sowokoty i bardzo jej ich brakuje w Magixie;
  • W pierwszym dniu szkoły spróbowała pizzy i totalnie się w niej zakochała;
  • Z bardziej wykwintnej kuchni uwielbia pieczeń z jabłkami i sokiem z cytryny;
  • Równie chętnie jak na dyskotyki, uczęszcza na dworskie bale;
  • Uwielbia lekcje transformacji z Wizgizem, samego profesora zaś ma za niezwykle zabawnego;
  • Jak można się domyślić, ulubionym kolorem dziewczyny jest fioletowy;
  • Bardzo chętnie słucha muzyki klasycznej, choć najwięcej rozrywki dostarcza jej pop;
  • Swego czasu była uzależniona od oglądania telewizyjnych talk-show;
  • Jednym z jej ulubionych zaklęć "własnych" jest senny pył;
  • Nad jej łóżkiem wisi zrobiony przez nią własnoręcznie łapacz snów; 
  • Ma wielkie powodzenie u chłopców;
  • Nie posiada żadnych znamion - nawet pieprzyków;
  • Dziewczyna może wrócić na swoją w czasie snu;
  • Jest jedyną wróżką z Somniatisu, która uczy i kiedykolwiek uczyła się w Alfei; 
  • Wróżka nie przepada za cebulą; 
  • Ma bardzo dobry metabolizm, dzięki czemu śmieciowe jedzenie nie wpływa drastycznie na jej wagę, od czasu do czasu jednak chwyta się jakiejś diety lub ćwiczeń;
  • W przypadku plotek na swoją własną zasadę "bycia ostatnią" - chodzi w niej o to, aby nie przekazywać plotek dalej i aby to na niej ten ciąg się urwał, choć oczywiście nie zawsze się to udaje. Zdarza jej się dzielić pogłoskami z przyjaciółkami (szczególnie Aqueną) które na szczęście są osobami godnymi zaufania; 
  • Ravery to stały gość w gabinecie dyrektorki. Pewnego razu wylądowała tam za spanie na lekcji profesora Palladium, później tłumaczyła się "regeneracją mocy" i powoływała się na świat snów, jako jej ojczyznę. Niestety, pani Faragonda chyba nie uwierzyła w te teorie, a wręcz wykorzystała je przeciwko niej - dziewczyna otrzymała zakaz opuszczania kampusu popołudniami, dzięki czemu miała mięć dość czasu na długi sen;
  • Potrafi wyciągać z głowy senne wspomnienia - trzyma je w swoim łapaczu snów[11];
  • Więcej czasu i serca wkłada w wytwarzanie biżuterii, niż w projektowane stroje; 
  • Jest pierwszą czarodziejką, która opuściła Somniatis od 200 lat;
  • Jej magiczne moce prawdopodobnie wzięły się od Drzewa Snów - chora w czasie ciąży Rem piła sporządzone przez medyka herbaty z wyciągu z kory tego drzewa;
  • Potrafi żartować nawet w sytuacjach kryzysowych, w taki sposób rozładowuje (przede wszystkim swoje) napięcie;
  • Wiele słyszała o księżniczce Hydrosa i jej nieokrzesaniu, więc chciała być pierwszą, którą ta pozna;
  • Wszyscy członkowie jej rodziny mają imiona powiązane z pojęciem snu;
  • Więcej o jej typie osobowości można przeczytać tu;
  • Gdyby ktoś miał podkładać głos Ravery, byłaby to Julia Bojczuk;
  • Początkowa pisownia jej imienia to Revery, wzięło się ono od angielskiego określenia zadumy/marzenia Reverie. Imię zostało zmodyfikowane tak, aby wymawiało się je Rejwery, bo właśnie tak jawiło się w głowie autorki od początku powstania postaci. 

Galeria

Odmiana imienia

  1. mianownik (kto? co?) - Ravery
  2. dopełniacz (kogo? czego?) - Ravery
  3. celownik (komu? czemu?) - Ravery
  4. biernik (kogo? co?) - Ravery
  5. narzędnik ((z) kim? (z) czym?) - Ravery
  6. miejscownik (o kim? o czym?) - Ravery
  7. wołacz (o!) - Ravery!

Przypisy

  1. Nawiązanie do "Zaplątanych
  2. Te stworzenia równie mocno obrzydzają autorkę
  3. Te przywary również dzieli z autorką
  4. Planeta pojawi się w 8 sezonie i jej podstawowym elementem ma być światło. Informacje zaczerpnięte z anglojęzycznej winx wiki
  5. Luna, Sheloba, Fortis.
  6. S01E02
  7. Jest to informacja z cytatu Gryzeldy, być może twórcy postanowili nieco skrócić ten czas by dać sobie możliwość na tworzenie serii w nieco innych lokacjach i bez ograniczeń, bo ich uczęszczanie do szkoły wiąże się z obowiązkami (dziewczęta opuszczając szkołę zazwyczaj robiły to bez zezwolenia i były za to karane). Być może zdobycie enchantixu (który jest ostateczną formą i świadczy o dojrzałości czarodziejki) sprawia, że nie jest ona w stanie nauczyć się w Alfei już niczego i może zacząć dorosłe życie, mając na sobie ciężar odpowiedzialności nie tylko za siebie, ale i swoją planetę
  8. Widzimy ją w drugim odcinku pierwszego sezonu, jednak nie mamy okazji zobaczyć jej zajęć w serialu - jest ona jednak obecna w komiksach
  9. Dosłownie są to poetyckie zaklęcia, jednak prawdopodobnie chodzi o zaklęcia mające formuły wierszowane, które się rymują.
  10. Więcej o profesor DuFour można przeczytać tu.
  11. Małe nawiązanie do serii o Harrym Potterze