Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Fanowska Winx Club Wiki
Cytat1.png Jesteś śliczną i zdolną czarodziejką - urody nie musisz udowadniać, ale postaraj się wykazać w nauce. Cytat2.png
do Ravery.

Somniatis-godło-halszka454.png

Rem - królowa Somniatisu i matka Ravery.

Wygląd

Rem posiada lekko opaloną skórę, fioletowe oczy przypominające niebo usłane gwiazdami oraz bardzo długie i ciemne włosy w kolorze ciepłego brązu. Zazwyczaj część z nich zapleciona jest w gruby warkocz okalający głowę, a reszta wysoko upięta i swobodnie opadająca. Królowa słynie z niezwykłej urody, która jest tematem dyskusji, a czasami i poezji, w całym Magixie.
Stroje Rem są charakterystyczne dla świata, w którym mieszka. Mają one zimne, metaliczne barwy i są bogato zdobione, bardzo często motywami roślinnymi (pnącza, gałęzie). Co ciekawe, emanują specyficznym blaskiem i wyglądają, jak wyjęte z marzenia sennego. Biżuteria, również o powierzchni metalicznej, wydaje się całkiem skromna, pozbawiona zbędnych rzeźbień. 

Osobowość

Królowa jest osobą mądrą i wszechstronnie utalentowaną. Swój czas dzieli pomiędzy obowiązki, rodzinę, a rozliczne zainteresowania. Posiada bardzo silną wolę i uparcie dąży do wyznaczanych celów, co pozwala jej oddawać się ulubionym dziedzinom w pełni i odnosić w nich sukcesy. Mimo to ma czas dla rodziny, którą bardzo kocha. Rozwiązuje konflikty między mężem i córką, stara się wychować ją jak najlepiej. Wspiera męża chociaż nie zawsze zgadza się z jego postanowieniami. Przy niej Oneiros pokazuje łagodniejszą twarz i nieraz ulega na jej proźby i zmienia zdanie.
Mocną stroną Rem jest jej stałość - tworzy stabilną rodzinę, ma stałe poglądy. Łatwo się przywiązuje, co może być i wadą, gdyż dotyczy to także zwykłych przedmiotów, które z wielkim żalem wyrzuca.
Cechuje się wielkim hartem ducha, więc praktycznie nic nie może jej załamać ani trwale zniechęcić do podejmowania swoich wysiłków, nie idzie jednak do celu "po trupach" i w realizacji planów zawsze bierze pod uwagę dobro innych. Królowa jest także bardzo dumną osobą, zawsze chodzi z uniesioną głową i nie pozwala innym na "wchodzenie sobie na głowę". Przywiązuje dużą wagę do nauki i etykiety.  Powodem, dla którego poddani ją kochają jest to, że jest dobra i często działa w ich interesie. Jako córka wysoko postawionego szlachcica, walczyła u poprzedniego króla o prawa mniejszości, a już jako królowa i żona Oneirosa, wpłynęła na jego pogląd na różne rasy.
Rem jest przenikliwa i potrafi często już po pierwszym spotkaniu rozszyfrować charakter drugiej istoty. Posiada też dobrą intuicję, którą nieraz wykorzystywał jej mąż.
Do wad królowej należy przede wszystkim to, że nie przebacza zbyt łatwo, za to bardzo łatwo ją urazić. Duma więc okazuje się przede wszystkim przywarą. 

Mocne strony

  • Malowanie na szkle - jest to jedno z zainteresowań królowej, które rozwija już od dziecka;
  • Gra na flecie - od dziecka również uczona była gry na instrumentach, spośród nich wybrała flet;
  • Jeździectwo - Rem doskonale jeździ konno, niegdyś wymykała się z pałacu i brała udział w zawodach konno;
  • Pływanie - kobieta potrafi dobrze pływać;
  • Szermierka - dzięki prywatnym lekcjom fundowanym przez ojca, nauczyła się szermierki;
  • Wyczucie stylu i estetyki - tak jak córka, Rem ma doskonały gust;
  • Prorocze sny - królowej często zdarzają się sny odkrywające niedaleką przyszłość, fragmenty wydarzeń.

Słabości

  • Śpiew - niestety, mimo talentu muzycznego głos królowej nie brzmi zbyt pięknie w śpiewie;
  • Wrażliwość - boi się robactwa i myszy;
  • Gotowanie - całe życie robiła to za nią służba;
  • Dbanie o urodę - królowa wykonuje wiele, często skomplikowanych, zabiegów pielęgnacyjnych;
  • Brak magicznych mocy - tak jak większość mieszkańców, urodziła się bez magicznych zdolności.

Pochodzenie

Somniatis-planeta.png

Osobny artykuł: Somniatis
Jest to planeta w Magicznym Wymiarze, do której dostęp mają tylko mieszkańcy oraz osoby posiadające Pierścień Somniatisu (owych przedmiotów na świecie zostało niewiele, a jedyny odnaleziony należy do księżniczki). Kiedy komuś uda się tam dostać, widzi całkiem normalny świat zawierający takie elementy, jak: wody, góry, łąki, lasy, a także miasta i wioski. Stolica szczyci się pięknym, wystawnym pałacem położonym na wzgórzu oświetlanym z obu stron przez księżyce planety. Znajduje się tam Drzewo Snów - zaraz obok Drzewa Życia, najważniejsze drzewo Magicznego Wymiaru. 

Relacje

Rodzina

Przodkowie

Rem od czasu do czasu widuje rodziców, którzy naturalnie są dumni z córki, która wyszła za ówczesnego księcia, a obecnego króla. Dawniej relacje te były dość skomplikowane, gdyż nie bała się ona wyrażać swoich poglądów i walczyć o nie - w przeciwieństwie do innych szlachetnie urodzonych dziewcząt, posłusznych rodzicom. 

Mąż

To właśnie swoją determinacją (choć oczywiście i urodą) kobieta zjednała sobie Oneirosa. Obecnie jest ona jedyną osobą, pod wpływem której ten potrafi zmienić zdanie. Jest w stosunku do niej bardzo opiekuńczy, kochający i cierpliwy ukazując swoje całkiem inne oblicze.

Ravery-princess-outfit-halszka454.png

Dzieci

Rem jest zdecydowanie bardziej wyrozumiała w stosunku do Ravery niż Oneiros. Często staje po jej stronie i pozwala jej na więcej - nie oznacza to jednak, że nie ma zasad wychowawczych. Dużą wagę przykłada do manier córki i jej edukacji, choć nastolatka zaniedbuje naukę. 

Przyjaciele

Rem nie posiada bliskich przyjaciółek - jej oparciem jest mąż. Towarzystwa najczęściej dotrzymują jej damy dworu lub córki Elronda.[1]

Wrogowie

Królowa nie posiada stałych wrogów.

Ciekawostki

  • Imię Rem odnosi się do fazy snu odznaczającej się szybkim ruchem gałek ocznych i wysoką aktywnością mózgu, w której generują się marzenia senne;
  • Ulubionym kamieniem szlachetnym królowej jest diament;
  • Jako nastolatka była bardzo zaangażowana w politykę;
  • Kobieta poleciła w pałacu otworzyć wolierę dla sowokotów;
  • Na arcie kobieta trzyma broszkę zawierającą próbkę pyłku kwiatów Drzewa Snów - ów pyłek w dużej mierze odpowiada za barierę ochronną planety. Przedmiot zawiera także soki z tego drzewa;
  • W czasie ciąży Rem była bardzo chora i znachor przygotowywał dla niej leczniczą herbatę z kory Drzewa Snów - dzięki temu jej córka ma magiczne moce[2];
  • Babka królowej była elfką wysoko postawionego rodu, oznacza to więc, że królowa jest w 1/4 elfem i być może temu zawdzięcza swoją urodę.

Galeria

Przypisy

  1. Elfy na Somniatisie
  2. Nawiązanie do filmu "Zaplątani"
Advertisement