Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Cytat1.png Samo zapewnienie o miłości nie wystarczy. Wszystkie problemy trzeba rozwiązać, wszystkie wątpliwości - wyjaśnić. Cytat2.png
do córki

Hydros-rodzina-krolewska-herb-halszka454.png

Stilla - królowa Hydrosa, matka Aqueny.

Wygląd

Stilla to szczupła, młodo wyglądająca kobieta średniego wzrostu, o jasnej, nieco żółtawej karnacji. Posiada blond włosy, które są proste i rozpuszczone (część uniesiona jest wysoko, zgodnie z modą na planecie) oraz zielono-niebieskie oczy. 
Zazwyczaj ubiera się w długą, jedwabną, białą suknię sięgającą do ziemi - dość prostą w swojej formie i charakterystyczną dla Hydrosa. Jej rękawy są cienkie, półprzezroczyste i luźne, spięte jedynie dwoma bransoletami z białego złota. Z tego materiału jest wykonana także spinka, diadem (jego część jest widoczna na czole, reszta chowa się pod blond włosami kobiety) i naszyjnik królowej (z turkusowym kamieniem). 

Osobowość

Stilla jest niezwykle wrażliwą, cierpliwą i empatyczną osobą. Stara się zawsze "być" dla innych, pomagać im w miarę swoich możliwości. Robi to bezinteresownie. Odznacza się także szlachetnością i szczerością - zawsze jednak waży słowa. Stara się pokazywać z jak najlepszej strony, zachowywać z gracją i godnie reprezentować lud i planetę. To czyni z niej królową, którą kochają wszyscy poddani i z której są dumni.
Kobieta jest także bardzo rodzinna - dba zarówno o męża, jak i o córkę, stara się wspierać ich oboje. Smucą ją wszelkie konflikty w gronie bliskich - zazwyczaj nie wie, po której stronie się opowiedzieć. Odczuwa wobec nich, jak i swoich rodziców, siostry i pozostałych członków rodu, miłość i przywiązanie. Nie wyobraża sobie życia bez bliskich, chce się zestarzeć w ich gronie.
Stilla cechuje się także wielką mądrością. Potrafi znaleźć rozwiązanie w nawet najtrudniejszej sytuacji. Dużo czyta i uwielbia rozgrywki szachowe. Często po rady zwraca się do niej sam król, a jej mąż. Z inteligencją wiąże się także umiejętność obserwowania ludzi i otoczenia oraz wyciągania wniosków - nie potrzebuje magii, aby odgadnąć intencje drugiej osoby.
Do jej wad można zaliczyć nadmierną troskliwość. Niepokój towarzyszący świadomości niebezpieczeństwa czyhającego na jej bliskich jest tak wielki, że odbiera jej możliwość normalnego funkcjonowania. To także bardzo łagodna osoba, często pobłaża córce i nie lubi karać innych, zawsze stara się nawet dla najgorszego złoczyńcy znaleźć wytłumaczenie, twierdzi, że każdy zasługuje na drugą szansę.

Moce

Moce królowej związane są z wodą w stanie ciekłym. Obecnie są na poziomie Enchantixu, jednak Stilla dawno już nie dokonywała transformacji, ponieważ jej nie potrzebowała. Jeśli musi użyć zaklęć, korzysta z tych podstawowych, do których użycia nie musi się przemieniać. 

Umiejętności i słabości

Umiejętności

  • Intelekt i logika - królowa, mimo braku doświadczeń wojennych, pomaga w doborze strategii. Gra także w szachy i rozwiązuje problemy swoich bliskich lub poddanych;
  • Przekonywanie - tylko ona jest w stanie przekonać swojego męża do zmiany decyzji;
  • Ręka do zwierząt - dobroć i czyste serce przyciągają zwierzęta;
  • Jazda na hippokampie - królowa jest świetnym jeźdźcem koni wodnych, potrafi ujeżdżać też te lądowe;
  • Gotowanie - mimo, że nie musi tego robić, kobieta świetnie gotuje.

Słabości

  • Samoobrona - nie jest nauczona walki bronią ani walki wręcz, potrafi używać tylko magii choć trudno przychodzi jej krzywdzenie innych;
  • Łatwość w wybaczaniu - jest to jej słabość, ponieważ większość groźnych złoczyńców nigdy się nie zmienia;
  • Brak konsekwencji - to ona w dużej mierze zaniedbywała naukę etykiety swojej córki i traktowała ją bardzo łagodnie.

Pochodzenie

Hydros.png

Osobny artykuł: Hydros.
Hydros to na pozór zwyczajna planeta z bujną roślinnością i typowymi dla niej mieszkańcami, jednak najbardziej niezwykła jest historia jej powstania, nazywana przez niedowiarków legendą. Głosi ona, że za stworzenie świata odpowiedzialny jest Wielki Smok Wodny - istota, która wraz z Wielkim Smokiem brała udział w tworzeniu Magicznego Wymiaru. Istoty wodna i ognista walczyły ze sobą, więc jedna osiedliła się na Domino, a druga na Hydrosie - obie dawały szansę istnienia tym światom. Uczeni studiujący historię Magix za poparcie legendy uznają fakt, iż Domino i Hydros są od siebie (w linii prostej) najbardziej oddalonymi planetami. 

Relacje

Rodzina

Przodkowie

Dla Stilli bardzo ważni są jej rodzice, dziadkowie (którzy już nie żyją) i siostra wraz ze swoimi bliskimi. Stara się z nimi widzieć jak najczęściej i nie zapominać o swoich korzeniach. Pragnie mieć z nimi jak najlepsze relacje - nigdy nie dochodziło między nimi do ostrych konfliktów czy wyraźnych podziałów więc jest to dość łatwe. Chce także, aby dobry kontakt z jej bliskimi zachowali także córka i mąż.

Mąż

Trudno o bardziej oddaną żonę niż Stilla - poświęca się ona Tempestasowi całkowicie, jest dla niego podporą ale i przywraca go do pionu kiedy trzeba, mimo swojej łagodności. Jest kochająca i zawsze ma na względzie to, aby godnie reprezentować męża.
Ich relacje są bardzo dobre, kłótni nie ma niemal wcale. Wiele osób zazdrości im tej relacji, znalazło się kilka chcących ją zniszczyć, lecz małżonkowie pokonali wszystkie trudy. Teraz nie wyobrażają sobie życia bez siebie.
Stilla i Tempestas poznali się na balu. Ich związek był nieco aranżowany, ponieważ na ten bal (będący przyjęciem z okazji 18 urodzin księcia) zostały zaproszone tylko osoby z rodzin szlacheckich. Rodzice Aqueny jednak spotkali się zanim zostali sobie przedstawieni - wpadli na siebie, 17 letnia wówczas Stilla wytrąciła mu z rąk puchar. Była to pierwsza w jej życiu impreza tego typu, więc nie wiedziała gdzie iść i jak się zachować. Książę jednak nie potrafił się na nią gniewać i zauroczony urodzą panny poprosił ją do tańca. Później razem uciekli do ogrodu i rozmawiali niemal do świtu. Ich zniknięcie stało się niemałą aferą jednak rodzice od razu złagodnieli widząc ich idących razem.

Dzieci

Stilla posiada jedną córkę - Aquenę. Zdecydowanie matka jest tym mniej surowym rodzicem, który pozwalał się małej wówczas Aquenie bawić się do wieczora. Nie oznacza to jednak, że królowa nie wpoiła jej żadnych wartości - zbudowała bowiem niemal cały jej kręgosłup moralny, nauczyła szacunku i podejścia, zbudowała pewność siebie i wolę walki, a także rozbudziła pasję i motywację do spełniania marzeń. Ich relacje są na bardzo dobrym poziomie.

Przyjaciele

Królowa posiada swoje damy dworu i rodzinę, równie dobrą relacje ma z Partenope - królową syren. Dzięki tej przyjaźni syreny zyskały więcej praw na Hydrosie.

Wrogowie

Królowa nie posiada jawnych wrogów, są jednak osoby cicho szemrzące bądź wrogowie pokoju w Magicznym Wymiarze i zagrażający mu.

Ciekawostki

  • Stilla to z łac. kropla;
  • Bardzo lubi tradycyjne złoto, więc jej biżuteria wykonana jest właśnie z niego, z domieszkami białego złota; 
  • Ulubionymi kolorami królowej są odcienie niebieskiego, zielenie i złoty;
  • Ulubionym kamieniem szlachetnym Stilli jest akwamaryn;
  • Zaś jej ulubionym jedzeniem są owoce morza;
  • Ukończyła Alfeę z wyróżnieniem po około 4 latach - zdobycie enchantixu i ukończenie ostatniego etapu nauki zajęło jej dwa lata.[1]

Galeria

Przypisy

  1. Zwykły cykl nauczania trwa 5 lat jednak w 6 sezonie niektóre uczennice nadal tam uczęszczają, np. Amaryl. Za to Winx skończyły naukę w 3 lata
Advertisement