Fanowska Winx Club Wiki
Advertisement
Cytat1.png Jesteś mądra i silna córko, ale zbyt porywcza. Patrząc na ciebie widzę twoją matkę, ale obserwując twoje poczynania i patrząc w duszę widzę siebie sprzed lat. Oby los nie temperował cię tak raptownie jak mnie. Cytat2.png

Hydros-rodzina-krolewska-herb-halszka454.png

Tempestas - król Hydrosa, ojciec Aqueny.

Wygląd

Tempestas jest wysoki i dobrze zbudowany. Posiada ciepłą karnację, płowe włosy i mocno niebieskie oczy. Tak jak żona i reszta mieszkańców Hydrosa wygląda młodo - aby dodać sobie wieku i powagi, hoduje zarost.
Ubiera się w białą tunikę, spodnie w zimnym kolorze, wysokie kozaki i płaszcz w bladym odcieniu złota - wszystkie te elementy są bogato zdobione. Jak na monarchę przystało, ma koronę wykonaną z mieszanki srebra i białego złota, która przypomina gałązkę oliwną. Na jego palcu widnieje pierścień, a spinki płaszcza zawierają kamienie szlachetne.

Osobowość

Tempestas jest dobrze wychowany i kulturalny, do innych odnosi się bardzo oficjalnie, jednak i tak miło się z nim obcuje. Co ciekawe, wcale wraz z wiekiem nie staje się bardziej zrzędliwy. 
Jest bardzo mądry ale i ostrożny, rozważny i - w przeciwieństwie do swojej żony - surowy, nawet w stosunku do ukochanej córki (nigdy jednak nie kara jej za srogo, miłość i przywiązanie są silniejsze niż zawód i gniew). Bardzo nie lubi niewypełniania obowiązków. To po nim córka odziedziczyła upartość i siłę charakteru. 
Łatwo wpada w gniew, jednak dosyć szybko on ustępuje. Tak jak Aquena, silne emocje biorą nad nim czasem górę. Tyczy się to także wielkiej ekscytacji. Jednak w przeciwieństwie do czarodziejki, potrafi ostudzić swój zapał i racjonalnie myśleć podejmując ważne decyzje. Cierpliwie oczekuje na rezultaty swojej pracy, jednak jego cierpliwość nie istnieje, kiedy ktoś na przykład się spóźnia.
Aquena odziedziczyła także po nim waleczność - sam uczestniczył w licznych wojnach, walczył ramię w ramię z innymi wojownikami i czarodziejami - chęć pomocy innym, a także gotowość do najwyższych poświęceń. Wbrew pozorom, mocno wdała się w ojca choć on nie do końca się z tym zgadza, ponieważ uważa się za osobę bardziej stabilną. To oczywiste, że jest dumny z córki ale nie do końca popiera wszystkie jej działania, być może wynika to ze zwyczajnej troski, do której nie chce się przyznawać. 
Do wad Tempestasa należy częste zamyślanie się - przez to nie słucha, co mówią do niego inni.

Umiejętności i słabości

Umiejętności

  • Szermierka i walka - treningi, gdy był jeszcze chłopcem, a potem liczne udziały w wojnach uczyniły z niego świetnego wojownika;
  • Jazda konno i na hippokampach - tą umiejętność będącą jednocześnie hobby, dzieli ze swoją żoną;
  • Strategia - jest świetnym strategiem;
  • Pływanie i nurkowanie - bycie królem Hydrosa tego wręcz wymaga, już jako dziecko świetnie sobie z tym radził;
  • Zdolności przywódcze - tę umiejętność odziedziczyła jego córka.

Słabości

  • Szybkośc w irytacji - król szybko się denerwuje;
  • Technologie - nie do końca potrafi obsługiwać urządzenia technomagiczne takie jak telefon, na szczęście inni monarchowie też preferują tradycyjne, papierowe listy i dokumenty (może poza królem Zenithu);
  • Duma - ciężko mu przyznać, że nie ma racji. 

Pochodzenie

Hydros.png

Osobny artykuł: Hydros

Relacje

Rodzina

Przodkowie

Ma bardzo dobre kontakty z rodzicami i bratem, rodzina była dla niego zawsze bardzo ważna. Wychowywano go w świadomości, że zostanie królem jednak nigdy nie odczuwał zbyt wielkiej presji. 

Żona

Bardzo kocha Stillę i uważa ją i córkę za największe życiowe szczęście. Tylko żona potrafi go postawić do pionu i odwieść od decyzji. Zrobiłby dla niej wszystko i nie potrafi nawet podnieść na nią głosu. 
Stilla i Tempestas poznali się na balu. Ich związek był nieco aranżowany, ponieważ na ten bal (będący przyjęciem z okazji 18 urodzin księcia) zostały zaproszone tylko osoby z rodzin szlacheckich. Rodzice Aqueny jednak spotkali się zanim zostali sobie przedstawieni - wpadli na siebie, 17 letnia wówczas Stilla wytrąciła mu z rąk puchar. Była to pierwsza w jej życiu impreza tego typu, więc nie wiedziała gdzie iść i jak się zachować. Książę jednak nie potrafił się na nią gniewać i zauroczony urodzą panny poprosił ją do tańca. Później razem uciekli do ogrodu i rozmawiali niemal do świtu. Ich zniknięcie stało się niemałą aferą jednak rodzice od razu złagodnieli widząc ich idących razem.

Dzieci

Chociaż zdarza mu się krzyczeć i być złym na Aquenę[1], nie jest to długotrwałe. Tak naprawdę bardzo ją kocha i zależy mu na jej szczęściu, ale nie zawsze potrafi zrozumieć decyzje i upór nastolatki. 

Przyjaciele

Za przyjaciół uważa członków rodziny i swoich generałów, a także doradcę. 

Wrogowie

Walczy z każdym, kto zagraża bezpieczeństwu jego rodziny/świata czy Magix. 

Ciekawostki

  • Jego imię oznacza w języku łacińskim pogodę;
  • Chociaż jest przeciwnikiem aranżowanych małżeństw, nie chciałby aby córka poślubiła kogoś nie z rodziny królewskiej bądź szlacheckiej;
  • Ulubionym kamieniem szlachetnym króla jest akwamaryn;
  • Zaś jego ulubioną potrawą jest pieczeń.

Galeria

Przypisy

  1. To raczej normalne u rodziców
Advertisement